خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد:

توجه جدی وزارت علوم به ساخت خوابگاه‌های متاهلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۸۵۱

رئیس صندوق رفاه دانشجویان بر توجه جدی وزارت علوم برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی ساخت این خوابگاه‌ها را برعهده دانشگاه‌ها گذاشته است.

به گزارش ایلنا، مسعود گنجی در آیین افتتاح پروژه‌های خوابگاهی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به افتتاح پروژه خوابگاه دخترانه لاله در این دانشگاه، گفت: این واحد با مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت ۲۵۵ نفر به مجموعه خوابگاهی این دانشگاه اضافه شده است.

وی تصریح کرد: بیش از این ظرفیت خوابگاهی دانشگاه حکیم سبزواری ۲ هزار و ۸۴۸ نفر بود که با بهره‌برداری از یک واحد خوابگاهی به بیش از سه هزار نفر رسیده است.

گنجی افزود: همچنین به منظور تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ساخت خوابگاه‌های متاهلی مورد توجه جدی‌تر این وزارتخانه قرار گرفته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور گفت: مجلس شورای اسلامی ساخت این خوابگاه‌ها را بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته و وزارت علوم تنها کمک‌کننده و سیاست‌گذار در این مبحث است.

گنجی افزود: در قانون جوانی جمعیت دانشگاه‌ها موظف به تامین خوابگاه برای دانشجویان متاهل خود شده‌اند که منابع مالی گوناگونی دیده شده است و به محض تامین، این منابع مالی در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور با تاکید بر این که صرف هزینه در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، افزود: سرآمدی ایران اسلامی در عرصه‌های علمی دنیا به واسطه دستاوردهای بزرگ علمی در دانشگاه‌هاست.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: بخش بزرگی از شهدای انقلاب از جامعه دانشگاهی و قشر آگاه فرهیخته بودند.

گنجی با اشاره به دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه در تبیین و روشنگری دستاوردها و افتخارات برای جوانان کم گذاشتیم.

وی درباره حمایت‌های صندوق رفاه از دانشجویان، گفت: صندوق رفاه به دنبال ایجاد فرصت مناسب برای حل مشکلات دانشجویان است، به طوری که آنها بدون دغدغه معیشتی، با خیال راحت به امر آموزش و تحقیق بپردازند.

براساس اعلام روابط‌عمومی وزارت علوم، پروژه خوابگاهی لاله در زمینی به مساحت ۳۷۰۰ متر مربع در چهار طبقه با ظرفیت ۲۵۵ دانشجو با حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور به بهره‌برداری رسید. 

همچنین آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵ واحد خوابگاه متاهلی با حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

گفتنی است، میانگین کشوری پوشش خوابگاهی دانشجویان ۴۰ درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز