خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

۷۰ میلیون تومان؛ میزان وام ودیعه مسکن دانشجویان شهر تهران/ اعطای وام ۷ میلیونی به دانشجویان در ازای تولد هر فرزند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۱۴۲

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: وام ازدواج به دانشجویانی داده می‌شود که در حین تحصیل برای اولین بار ازدواج می‌کنند.

«مسعود گنجی» رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد بودجه تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه که مستقیم به خود دانشگاه‌ها داده شده است و از این روی دانشگاه‌ها موظف هستند تا به وضعیت خوابگاه‌ها قبل از بازگشایی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید رسیدگی کنند و صندوق در حال حاضر بیشتر ناظر بر اقدامات دانشگاه‌ها در خوابگاه‌ها است، ولی خودمان تعمیر و تجهیزی انجام نمی‌دهیم. 

گنجی در ادامه افزود: اغلب خوابگاه‌های کشور در حال تعمیر و تجهیز هستند و تا مهرماه مشکل خاصی از این منظر وجود ندارد. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: بازدیدهایی از خوابگاه‌ها صورت گرفته و اکثر فرایند‌های تعمیر و تجهیز قرار است تا مهرماه به پایان برسد تا خوابگاه‌ها به صورت استاندارد در اختیار دانشجویان قرار داده شود. 

در ادامه گنجی در مورد دریافت انواع وام‌های دانشجویی و زمان اقدام برای درخواست این وام‌ها توضیح داد: زمانی که سازمان سنجش آموزش کشور دانشجویان جدید را معرفی کند و دانشگاه‌ها نیز از این ورودی‌های جدید ثبت نام به عمل آورد و اطلاعات آن‌ها به عنوان دانشجو در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت شد، کار اعطای وام به این افراد آغاز می‌شود. 

گنجی تصریح کرد: البته نمی‌توان گفت در تاریخ مشخصی فرایند اعطای وام به همه دانشجویان در یک بازه زمانی یکسان آغاز می‌شود. در مورد ورودی‌های دانشگاه‌ها و مقاطع تحصیلی گوناگون زمان شروع اعطای وام متفاوت است. وام شهریه تنها به دانشجویان شهریه‌پرداز اعطا می‌شود. وام تحصیلی مختص دانشجویان دوره روزانه است. وام ودیعه مسکن نیز برای دانشجویان متاهل است. این وام در شهرهایی با جمعیت زیر ۵۰۰ هزار نفر ۳۰ میلیون تومان است و در شهرهایی با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر به جز تهران، ۵۰ میلیون تعیین شده است و در مورد دانشجویانی که خواستار دریافت این وام هستند و در تهران سکونت دارند، ۷۰ میلیون تومان خواهد بود. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: وام ازدواج هم از سوی صندوق به دانشجویانی داده می‌شود که در حین تحصیل برای اولین بار ازدواج می‌کنند. مبلغ این وام ۷ میلیون تومان تعیین شده است. 

او تاکید کرد: همچنین در ازای هر فرزندی که افراد دانشجو به دنیا می‌آورند، وام دیگری به این افراد می‌دهیم. میزان این وام در ازای تولد هر فرزند ۷ میلیون تومان برآورد شده است. 

گنجی در مورد مبلغ این وام‌ها نیز گفت: وام‌های دوره کاردانی و کارشناسی در ترم پیش رو برای دانشجویان شهریه‌پرداز و وام تحصیلی برای دوره‌های روزانه ۳ میلیون تومان است. این نوع وام برای دانشجویان کارشناسی ارشد ۵ میلیون تومان است و برای دوره دکتری ۷ میلیون تومان تعیین شده است. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: هر دانشگاهی نزد صندوق رفاه دانشجویان بودجه‌ای برای اعطای انواع وام‌ها دارد و تا زمانی که دانشجویان جدید وارد دانشگاه‌ها نشوند، نمی‌توانیم خودمان اولویت‌بندی کنیم که اول به دانشجویان کدام دانشگاه وام بدهیم. بنابراین ما در خصوص انواع وام‌ها باید صبر کنیم تا دانشگاه‌ها بازگشایی شوند و پس از اینکه تقاضای دریافت وام خود را ارائه کردند، ما به واجدین شرایط مبالغ را اعطا کنیم. اگر زودتر اعلام کنیم حق تعدادی از افراد متقاضی و واجد دریافت وام تضییع می‌شود.

انتهای پیام/
مونا رجبی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز