خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیح رئیس پلیس تهران درباره درگیری راننده اسنپ با زن جوان/ دستگیری ۱۶۴ سارق در ۴۸ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۲۱۸

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن ارائه توضیح درباره ماجرای درگیری راننده اسنپ با زن جوان که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده است، از دستگیری ۱۶۴ سارق حرفه‌ای در ۴۸ ساعت گذشته در سطح پایتخت در طرح تشدید مقابله با سارقان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار «عباسعلی محمدیان» صبح امروز در حاشیه بازدید از دستاوردهای طرح تشدید مقابله با سارقان که در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران به فیلم منتشرشده درباره درگیری راننده اسنپ با یک زن جوان اشاره کرد و گفت: موضوع درگیری راننده و این مسافر کاملا شخصی بوده و هیچ ربطی به امر به معروف و یا موضوع بی‌حجابی نداشته است. 

وی افزود: روز یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ خانم جوانی از محل کار خود به سمت منزل درخواست خودروی اینترنتی می‌کند. خودرو به شماره پلاک مشخص در محل حاضر می‌شود که مسافر بعد از مدتی درخواست کولر ماشین می‌کند و راننده حاضر به روشن کردن کولر نمی‌شود و این موضوع باعث تنش لفظی و متعاقب آن درگیری فیزیکی می‌شود و فیلم این درگیری به‌سرعت در فضای مجازی نشر پیدا می‌کند. 

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: فیلم طرح شکایت خانم جوان در کلانتری ۱۲۷ نارمک ثبت و اقدامات قانونی در این خصوص آغاز شده است. پلاک ماشین اشاره‌شده در فضای مجازی در این خصوص صحت ندارد و موضوع ربطی به امر به معروف و بی‌حجابی نداشته است. 

محمدیان در ادامه به تشریح دستاوردهای طرح تشدید مقابله با سارقان پرداخت و گفت: در ۴۸ ساعت گذشته در راستای اجرای این طرح، ۱۶۴ سارق حرفه‌ای و فعال در سطح شهر تهران شناسایی و در عملیات‌های هماهنگ دستگیر شدند. 

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: قولی که درباره توقف سرقت و دستگیری سارقان و مالخرها به مردم داده شده است به صورت همزمان عملیاتی خواهد شد. اگر مالخرها نباشند و اموال سرقتی را نخرند، سارقان هم دیگر سرقت نمی‌کنند، چون که این اموال به درد آن‌ها نمی‌خورد و خودشان هم نمی‌توانند این اموال را بفروشند. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: کسانی که اموال سرقتی می‌فروشند حتما در دام پلیس خواهند افتاد و پلیس در مقابله با آن‌ها کوتاه نخواهد آمد و مجازات سنگینی برای آن‌ها در نظر دارد. 

محمدیان درباره تاثیر فعالیت قرارگاه مقابله با سرقت در کاهش جرم در تهران توضیح داد: در تهران بزرگ این کاهش اتفاق افتاده است، ولی خود مردم باید احساس کنند که کاهش سرقت اتفاق افتاده است یا نه، براساس یک نظرسنجی که از مردم انجام دادیم، شاهد نظر مساعد شهروندان نسبت به کاهش سرقت در پایتخت هستیم. 

وی در پایان تصریح کرد: پلیس امروز به سیستم‌های متعدد برای رصد لحظه‌ای سارقان و شیوه و شگرد آن‌ها و تعداد افراد باندهای فعال مجهز است و به واسطه اشراف روی مجرمان آن‌ها را شناسایی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز