خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

جمع‌آوری ۲۸۴ معتاد متجاهر و کشف بیش از ۲۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۲۶۵

رئیس پلیس پایتخت از جمع‌آوری ۲۸۴ معتاد متجاهر و کشف بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در تهران طی ۱۵ روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در محلات شوش، مولوی و هرندی که ظهر امروز در پارک شوش در منطقه ۱۲ تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از وظایف مهم پلیس، مبارزه با مواد مخدر است و در همین راستا در ۱۵ روز گذشته بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر را در تهران کشف کرده‌ایم و ۲۸۴ معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری شده‌اند.

وی افزود: مردم از ما انتظار دارند کاری کنیم که شاهد عدم حضور معتادان در معابر و خرده‌فروشان مواد مخدر در محلات باشند. در همین راستا نیز به شهروندان خوب منطقه ۱۲ قول داده بودیم که قرار نیست این منطقه صرفا در غالب طرح‌های موقت پاکسازی شود، بلکه این برنامه به صورت مستمر انجام خواهد شد، به همین دلیل از ۲۴ بهمن تا امروز، در هیچ روزی اجرای این برنامه را متوقف نکرده‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در گذشته وقتی مردم از کنار خیابان‌های این محلات عبور می‌کردند، شاهد صحنه‌های بسیاراسفناک مصرف فردی یا گروهی مواد مخدر یا جمع شدن معتادان در کنار یکدیگر بودند، اما امروز که از محدوده منطقه ۱۲ بازدید کردیم، خوشبختانه وضعیت خیلی بهتر شده است.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: برخی افراد کارتن‌خواب یا بی‌خانمان یا کسانی که دارای بیماری‌های خاص هستند، اعتیاد ندارند، ولی عامه مردم این افراد را به چشم معتاد می‌بینند. پلیس این افراد را جمع‌آوری می‌کند و از آنها تست اعتیاد می‌گیرد و اگر تست آنها مثبت باشد، به مراکز ترک اعتیاد تحویل می‌دهد و سایر افراد نیز غربالگری می‌شوند.

محمدیان در ادامه گفت: به مردم قول می‌دهیم که هیچ نقطه‌ای از تهران برای قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر امن نخواهد بود و همچنین معتادان متجاهر نیز جمع‌آوری خواهند شد و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده می‌شوند. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر این که پلیس اشراف اطلاعاتی مناسبی بر عمده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر دارد، اظهار داشت: این که ظرف ۱۵ روز گذشته توانسته‌ایم بیش از ۲ تن مواد مخدر را در تهران کشف کنیم، نشان‌دهنده اشراف پلیس بر جرم و مجرمان این حوزه است. 

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: درباره خرده‌فروشان مواد مخدر یعنی کسانی که به صورت خرد در سطح محلات یا خانه‌ها و پاتوق‌های خود مواد توزیع می‌کنند، از مردم خوب تهران بخصوص محدوده‌هایی که چنین شرایطی در آنها وجود دارد، درخواست می‌کنیم که هرگونه اطلاعاتی در این زمینه دارند، از طرق شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند تا بتوانیم با هماهنگی دستگاه قضایی نسبت به دستگیری این افراد و بازرسی محل سکونت یا پاتوق آنها اقدام کنیم.

محمدیان با بیان این که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مسئولیت انجام هماهنگی‌های بین دستگاهی در این زمینه را دارد، عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها به‌خوبی به نقش خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر عمل کرده‌اند، به طور مثال شهرداری تهران مراکز بی‌نظیری را برای نگهداری از معتادان متجاهر ایجاد کرده و ظرفیت این مراکز را افزایش داده است، اما باید توجه داشت که برخی از این افراد دارای زخم باز یا بیماری‌های واگیردار هستند که باید درمان شوند و به مراکز درمانی انتقال یابند. 

رئیس پلیس پایتخت یادآور شد: رسیدگی به کسانی که معتاد نیستند، اما کارتن‌خواب یا بی‌خانمان هستند یا به واسطه بیماری‌های دیگری که دارند، بی‌خانمان شده‌اند، وظیفه بهزیستی است، پلیس وظیفه خود در قبال این افراد یعنی جمع‌آوری و انتقال آنها به مراکز غربالگری را انجام می‌دهد و هیچ‌گاه از انجام این وظیفه خسته نمی‌شود و حتی اگر لازم باشد، این افراد را مکررا به مراکز غربالگری انتقال می‌دهیم، اما بهزیستی و وزارت بهداشت و درمان نیز باید در این زمینه همکاری کنند تا این افراد تحت درمان قرار گیرند و اگر این همکاری‌ها همه‌جانبه باشد، قطعا دیگر شهروندان شاهد صحنه‌های اسف‌بار در حوزه مواد مخدر در سطح تهران نخواهند بود.

وی در پایان تصریح کرد: ما همچنان منتظر سازمان بهزیستی و مراکز درمانی برای رسیدگی به وضعیت افراد دارای زخم باز، بیماری‌های واگیردار و دیگر کارتن‌خواب‌هایی که دچار آسیب‌های خاص هستند، هستیم، ولی متاسفانه تا کنون بهزیستی در این زمینه پای کار نیامده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز