خبرگزاری کار ایران

طرح سوال یک عضو دیگر شورا از شهردار تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۱۸۴

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انتقال سامانه معلولان از شرکت واحد اتوبوسرانی به سازمان تاکسیرانی از شهردار پایتخت طرح سوال کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که هفته گذشته ناصر امانی، رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عدم رعایت شرایط ذکرشده در اساسنامه‌ها در انتصاب بیشتر مدیران عامل سازمان‌های تابعه شهرداری تهران، «طرح سوال از شهردار تهران» را مطرح کرد و به گفته مهدی چمران، رئیس شورا، این سوال به علیرضا زاکانی ابلاغ شده است، حالا سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر در جلسه امروز صحن شورا، سوال دیگری را از شهردار تهران طرح‌ کرد.

تشکری هاشمی در جریان برگزاری یکصد و هفتاد و یکمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت ضمن قرائت «طرح سوال از شهردار تهران» در خصوص انتقال سامانه معلولان از شرکت واحد اتوبوسرانی به سازمان تاکسیرانی گفت: با وجود تذکرات پیشین مطرح‌شده درباره غیرقانونی بودن این انتقال بدون مجوز هیات مدیره شرکت واحد، نه‌تنها انتقال سامانه معلولان متوقف نشده، بلکه روند انتقال تسریع شده است. در حال حاضر شماره تلفن ۶۳۰۵ که سال‌ها به معلولان خدمات‌رسانی می‌کرد، در دسترس نیست و ارائه خدمات به این افراد قطع شده است.

وی در ادامه قرائت متن سوال خود از شهردار تهران اظهار داشت: سامانه معلولان ۴ هزار مشترک دارد که جزو اقشار خاص جامعه هستند و در صورت نبود این سامانه برای تردد به مراکز درمانی با سختی مواجه می‌شوند. این سامانه در حال انتقال به سازمان تاکسیرانی است و زمین از سامانه گرفته شده است تا به مرکز تهران هوشمند واگذار شود؛ لازم است شهردار تهران نسبت به پاسخگویی در مورد جدا شدن مدیریت این سامانه از شرکت واحد اتوبوسرانی به سازمان تاکسیرانی بدون مجوز هیات مدیره شرکت پاسخ دهد.

وی با بیان این که شورای شهر نسبت به تصویب اعتبارات مشخص سامانه ذیل بودجه سال ۱۴۰۲ شرکت واحد اتوبوسرانی برای سامانه معلولان اقدام کرده است، خاطرنشان کرد: براساس اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی، واگذاری و بهره‌برداری از دارایی‌ها در حیطه اختیارات هیات مدیره است و تا کنون مصوبه‌ای برای این انتقال در هیات مدیره به تصویب نرسیده است؛ به فرض دستور شخص شهردار، بدون تشکیل مجمع عمومی هیات مدیره و تصویب آن در مجمع، این انتقال قانونی نیست و انتقال زمین به مرکز تهران هوشمند خارج از مقررات است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا با بیان این که هیچ مجوزی برای انتقال دارایی‌های اتوبوسرانی به سایر بخش‌ها داده نشده است، تصریح کرد: چرا بدون مجوز هیات مدیره، واگذاری انجام شده و اقدام به تخلیه سامانه صورت گرفته است؟ چرا بدون این که فضایی برای معلولان در نظر گرفته شود، جابه‌جایی انجام شده است؟

وی در پایان تاکید کرد: شهردار تهران باید در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی به این سوالات اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز