خبرگزاری کار ایران

۱۸ درصد خودروهای در حال تردد در تهران معاینه فنی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۹۶۶

براساس اعلام ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران، حدود ۱۸ درصد از خودروهای در حال تردد در پایتخت فاقد معاینه فنی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران، در حدود ۷۷ درصد از خودروهای پلاک تهران دارای معاینه فنی هستند و ۲۳ درصد آن معاینه فنی ندارند.

آمارها حاکی از آن است که از این ۲۳ درصد که معاینه فنی ندارند، با فرض این که ۵ درصد از خودروهای پلاک تهران در شهرستان تردد کنند یا به علت فرسودگی قابلیت حرکت نداشته باشند، می‌توان پیش‌بینی کرد که حدود ۱۸ درصد از خودروهای بدون معاینه فنی در شهر تهران در حال تردد هستند که آمار رصد دوربین‌های شهر گواه این مسئله است.

همچنین معاینه فنی این خودروها در هنگام تردد به صورت مکانیزه با دوربین‌های شهر کنترل و برای خودروهای بدون معاینه فنی مشمول، روزانه مبلغ ۵۲ هزار تومان جریمه صادر می‌شود.

از ابتدای امسال تا ۱۳ مرداد، مالکان حدود ۶۷۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعه‌ها تغییر چندانی نداشته است.

از آمار اعلامی، ۵۲۱ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعه اول بوده است و وضع ظاهری، آلایندگی، تست ترمز، همراستایی و کمک فنر بیشترین نقص فنی خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت برای دریافت معاینه فنی رفع ایراد شده است.

در مجموع ۲۹ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به دریافت معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده‌اند.

آمارهای ستاد معاینه فنی شهر تهران حاکی است از ابتدی امسال تا پایان ۱۳ مرداد، حدود ۴۹۷ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، حدود ۸۷ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر بوده است. در مجموع در حدود ۱۷ درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

همچنین در طول سال ۱۴۰۱، در حدود ۳.۵ میلیون دستگاه خودری پلاک تهرانی مشمول معاینه فنی بوده‌اند که از این تعداد ۳۷ درصد آن به مراکز معاینه فنی شهر تهران و براساس اعلام رسمی پلیس راهور تهران بزرگ، ۴۰ درصد نیز به مراکز خارج از شهر تهران مراجعه کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز