خبرگزاری کار ایران

اعزام ۸۰ آمبولانس و ۸ اتوبوس آمبولانس به عراق در ایام راهپیمایی اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۱۲۱

رییس جمعیت هلال احمر از اعزام ۸۰ دستگاه آمبولانس و ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس به عراق در ایام راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند در افتتاحیه سومین کنگره بین المللی سلامت در اربعین که صبح امروز برگزار شد، گفت: جلسات مختلفی با وزیر کشور و بهداشت عراق و دوستان حشد الشعبی داشته ایم و برنامه ریزی برای این کار انجام شده است.

وی ادامه داد: از 16 مهرماه سال گذشته این جلسات آغاز شده است و حدود 2 هزار پزشک و متخصص در این کنگره ثبت نام کرده اند. اهمیت این کنگره اینقدر رسا است که پیام های مختلفی در سطح جامعه جهانی داشتیم.

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: رییس صلیب سرخ به این کنگره پیام ارسال کرده اند. این یعنی صدا و ندای اربعین حسینی به گوش همه جهان رسیده است.

کولیوند با اشاره به اهداف این کنگره گفت: از مهمترین اهداف این کنگره تقویت و هماهنگی بین بخشی برای ارائه خدمات سلامت در اربعین حسین است. همچنین تقویت دیپلماسی سلامت در کشورهای اسلامی و کشورهای علاقه مند به اربعین حسینی شناسایی ظرفیت های خدمات سلامت در اربعین حسینی و بهداشت و سلامت در اربعین از مهترین اهداف ما است. همچنین بیماری های شایع و حوادث در اربعین بررسی و راه های پیشگیری بررسی می شود.

وی ادامه داد: بیش از 4 هزار پزشک در این اربعین حضور دارند. 80 دستگاه آمبولانس و 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس به عراق اعزام و مجوز پرواز بالگردهای هلال احمر در عراق نیز اخذ شده است و روان سازی عملیات جمعیت هم در عراق انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز