خبرگزاری کار ایران

در ایام اربعین؛

رایزنی برای حضور و استقرار کادر درمان ایرانی مجرب در مراکز درمانی عراق

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۳۸۷

رئیس جمعیت هلال احمر و وزیر کار عراق با یکدیگر دیدار و درباره نحوه استقرار کادر درمان هلال احمر ایران در کشور عراق و همچنین هم‌افزایی دو کشور در ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با جاسم صابر احمد الاسدی وزیر کار عراق که عصر امروز انجام شد، گفت: هلال احمر ایران آمادگی دارد تا با استقرار کادر متخصص و متبحر، علاوه بر ارائه خدمات کیفی‌تر به زائران عتبات عالیات، نیاز مردم عراق برای مراجعه به کشورهای خارجی و دریافت خدمات درمانی را کاهش دهد. 

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه ضمن اشاره به دیدار با وزیر بهداشت عراق گفت: هلال احمر ایران ارتباط خوبی با هلال احمر عراق دارد و همکاری خوبی بین این دو جمعیت شکل گرفته است. 

کولیوند بر ضرورت صدور مجوز فعالیت پزشکان متخصص و پرستاران هلال احمر در عراق اشاره کرد و گفت: پزشکان و دیگر اعضای داوطلب متخصص درمانی تحت نظر هلال احمر می‌توانند اقدام به آموزش کادر درمان عراق کنند. 

حضور ۴ هزار پزشک هلال احمر در اربعین حسینی ۱۴۰۲

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در اربعین حسینی ۴ هزار پزشک، ۸۰ آمبولانس و ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمت به زائران، به عراق اعزام می‌شوند. 

کولیوند با بیان اینکه هلال احمر ایران در تمام روزهای محرم و صفر در عراق حضور دارد، تاکید کرد: خدمات هلال‌احمر در اربعین حسینی پررنگ‌تر می‌شود تا جایی که در ایام اربعین بیش از ۱۵۰ یونیت دندان پزشکی سیار در طول مسیر نجف به کربلا مستقر خواهند شد. بنابراین، هم‌افزایی میان هلال احمر ایران و عراق، خدمت بزرگی به زائران است. 

استقبال عراق از حضور و استقرار کادر درمانی هلال احمر ایران در این کشور

در ادامه این دیدار، جاسم صابر احمد الاسدی وزیر کار عراق گفت: جمعیت هلال احمر ایران یکی از جمعیت‌های مهم و بزرگ منطقه است. در هر حادثه‌ای که در کشورهای منطقه رخ داده، شاهد حضور هلال احمر ایران بوده ایم. پزشکان و کادر درمان ایرانی حاضر به فعالیت در عراق، می‌توانند درخواست فعالیت داوطلبانه را به ما بدهند تا فرآیند حضور آن‌ها در عراق را انجام دهیم. 

وی ادامه داد: حضور کادر درمان ایرانی در شهر نجف که محل تجمع زائران است به عراق کمک زیادی می‌کند. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جای جای راهپیمایی اربعین حسینی حضور دارد و امیدواریم این جمعیت مراکز درمانی خود را در عراق توسعه دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز