خبرگزاری کار ایران

کولیوند در دیدار با نماینده ولی فقیه در کرمان:

تا ۴ ماه آینده بالگردهای هلال احمر به‌روز رسانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۲۵۱

رئیس جمعیت هلال احمر در جریان سفر به کرمان با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و مهمترین اقدامات و خدمات هلال‌احمر را بویژه در ماه‌های اخیر تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند شب گذشته در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به تشریح مهمترین اقدامات و خدمات هلال‌احمر در ماه‌های اخیر پرداخت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به زلزله مهیب ترکیه و سوریه و حضور و امدادرسانی عوامل امدادی هلال‌احمر ایران در این دو کشور گفت: امدادگران کشورمان تاکنون چندین فرد زلزله‌زده را از زیر آوار نجات داده‌اند.

کولیوند افزود: در سوریه فقط سه کشور از جمله ایران در حال کمک و امدادرسانی هستند اما در ترکیه بیش از ۸۰ کشور در برای کمک حضور یافته‌اند.

وی به آثار مخرب تحریم‌های ظالمانه آمریکا اشاره و اظهار کرد: هلال‌احمر ایران الگوی موفقی برای تبیین آثار مخرب تحریم‌ها بر اقدامات بشردوستانه و لزوم رفع این آثار در مجمع فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر ارائه کرده که این الگو مورد استقبال جمعیت‌های ملی عضو قرار گرفته است. فدراسیون نیز در حال جمع‌آوری مستنداتی درباره اثر تحریم‌های ظالمانه بر مستضعفان جهان است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه بر ضرورت آمادگی همیشگی این جمعیت برای مواجهه با حوادث و بحران‌ها تاکید کرد و گفت: تمام بالگردهای هلال‌احمر تا چهار ماه آینده به‌روز رسانی می‌شوند، چندین خیر هم برای کمک به هلال‌احمر پای کار هستند.

کولیوند در همین خصوص با بیان اینکه هلال‌احمر با همکاری آموزش و پرورش در تمام مدارس کشور، کانون دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌کند، ادامه داد: آموزش‌های امداد و نجات از طریق این کانون‌ها به دانش‌آموزان ارایه می‌شود تا با ترویج و گسترش آگاهی مردم، به سطح مطلوبی از توانمندی و تاب‌آوری جامعه برای مقابله با حوادث برسیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمان در کمک خیرین به هلال‌احمر برای تمام کشور الگو است، همچنین یکی از مراکز بین‌المللی شبیه‌سازی شده برای آموزش در زمان زلزله و بحران در استان کرمان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز