خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمعیت هلال احمر انجام شد؛

برگزاری مانور فراگیر نجات در دریا در ساحل فریدونکنار

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۹۵۹

مانور فراگیر امداد و نجات ساحلی در ساحل فریدونکنار با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، برگزار شد. با اجرای این مانور، طرح امداد و نجات ساحلی در سواحل شمالی کشور از امروز کلید خورد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، صبح امروز جمعه ۲۹ اردیبهشت  و در جریان مانور فراگیر امداد و نجات ساحلی، بالگرد هلال احمر از آسمان، شناورهای نجات از دریا و آمبولانس‌های هلال احمر در خط ساحلی، عملیات نجات غریق و انتقال مصدومان احتمالی را در سواحل فریدونکنار انجام دادند و با اجرای این مانور، طرح امداد و نجات ساحلی در بیش از ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز سواحل شمال کشور آغاز شد.

پیش از آغاز این مانور، مراسم افتتاحیه طرح ملی - منطقه‌ای ساماندهی سواحل با سخنرانی رئیس جمعیت هلال احمر آغاز شد. پیرحسین کولیوند در این سخنرانی خود، هدف‌گذاری طرح تابستانه امدادونجات ساحلی را کاهش ۵۰ درصدی تعداد مصدوم و فوتی دریا و سواحل نسبت به سال‌های گذشته دانست.

همچنین استاندار مازندران نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های جمعیت هلال احمر گفت: نجات غریق در سواحل در هیچ کجا از مسئولیت‌ها، وظایف و اساسنامه جمعیت هلال‌احمر ذکر نشده است، ولی از آن‌جایی که این جمعیت بر انجام هرکاری برای نجات جان مردم تاکید دارد، مسئولیت اجرای طرح نجات‌غریق بر عهده هلال احمر قرار گرفت.

گفتنی است، طرح امداد و نجات ساحلی در سواحل شمالی کشور با مشارکت امدادگران هلال احمر و اعضای هیأت نجات‌غریق و غواصی استان‌های شمالی از امروز آغاز شد و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد یافت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز