خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر:

غرق‌شدگی در سواحل شمال کشور را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۹۵۷

رئیس جمعیت هلال احمر در فریدونکنار گفت: تابستان امسال غرق‌شدگی در سواحل شمال کشور تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت. این کاهش تلفات، هدف اجرای طرح نجات غریق هلال احمر در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پیش از ظهر امروز طرح ملی - منطقه‌ای ساماندهی سواحل شمال کشور با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، معاون وزیر ورزش و جوانان و استاندار مازندران افتتاح شد و در جریان این مراسم پیرحسین کولیوند گفت: هر ساله تعداد قابل توجهی از هموطنانمان در فصل گرم سواحل شمال ایران فوت یا مصدوم می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: با تلاش امدادگران هلال احمر و اعضای فدراسیون نجات غریق و غواصی، تابستان امسال هلال احمر در طرح نجات غریق تلاش می‌کند که آمار فوتی و مصدومیت گردشگران را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: دریا در فرهنگ اسلامی و در آیات قرآن کریم مورد توجه ویژه است، چراکه علاوه بر آنکه بخشی از غذای انسان را فراهم می‌کند، با بستر مناسبی که برای حمل‌ونقل و تجارت و گردشگری فراهم کرده، زندگی بشر را متحول کرده است.

کولیوند با اشاره به ۱۰۱ ساله شدن فعالیت هلال احمر در ایران گفت: ۱۰۱ سالگی هلال احمر دوران پیری آن نیست، بلکه دوران جوانی و اوج فعالیت آن است و شتابی را که در اجرای اقدامات بشردوستانه شاهدیم، متکی به تجربه بیش از یک قرن بشردوستی جمعیت هلال احمر در کشور است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی هلال احمر در سال گذشته گفت: امدادگران هلال احمر ایران، اولین نیروهای امدادی بودند که قبل از همه‌ی جمعیت‌های ملی در مناطق زلزله‌زده ترکیه و سوریه، مناطق زلزله‌زده افغانستان و سیل‌زده پاکستان حاضر شدند و این حضور به هنگام و موثر موجب قدردانی مدیران ارکان نهضت صلیب سرخ و هلال احمر شد.

در این مراسم همچنین نقی کریمیان از اعضای هلال احمر و رئیس هیات نجات غریق مازندران گفت: این استان ۴۷۲ کیلومتر ساحل دارد. تا پیش از این ۴۲۰ نقطه حادثه‌خیز ساحلی مبنای حضور ناجیان غریق بود، اما در پایشی که اخیرا انجام دادیم فهرست نقاط ساحلی حادثه خیز بیش از ۵۲۰ نقطه است.

وی افزود: در تابستان امسال ۱۶۰۰ امدادگر و ناجی غریق در استان مازندران آماده مداخله در حوادث ساحلی و نجات جان گیرافتادگان خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز