خبرگزاری کار ایران

مشاور طرح‌های عمرانی وزارت علوم خبر داد:

بهره‌برداری از ۱۵۰ واحد خوابگاهی در دانشگاه‌ها در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۹۱۳

مشاور طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بهره‌برداری ۱۵۰ واحد خوابگاهی در دانشگاه‌ها در هفته دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، «مهدی اکبرپور» در نشست اجرایی نمودن تفاهم‌نامه منعقده میان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت راه و شهرسازی به منظور تأمین زمین و احداث واحدهای مسکونی برای اعضای هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که امروز (سه‌شنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدلله الحسین (ع) اظهار داشت: نزدیک به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع ساختمان نیمه‌کاره با پیشرفت ۵۰ درصد در سطح دانشگاه‌های کشور وجود دارد که موظف هستیم برای اتمام آن‌ها برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کنیم. 

وی با بیان اینکه نگاهمان باید مبتنی بر تامین بودجه باشد، بیان کرد: در این راستا باید بستر کمک خیرین، درآمد اختصاصی دانشگاه و ماده ۲۳ طرح ملی نهضت مسکن نیز مدنظر قرار گیرد. 

مشاور طرح‌های عمرانی و دبیر قرارگاه احداث خوابگاه‌های متاهلی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که هیچ طرح عمرانی جدیدی در دانشگاه‌ها بدون هماهنگی و تامین بودجه نباید آغاز شود. 

وی درخصوص خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی تصریح کرد: مطابق آخرین آمار ۱۵۰۳ خوابگاه دانشجویی متاهلی داریم. پروژه خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی با دستور مقام عالی وزارت و تشکیل قرارگاه از سال گذشته آغاز شده است. در این حوزه مقرر شده از سهمیه طرح ملی نهضت مسکن بهره گیریم؛ لذا برای ساخت خوابگاه‌ها باید از سهمیه «وام» طرح ملی نهضت مسکن استفاده شود. 

اکبرپور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در این راستا، در فاز اول تعداد دانشجویان متأهل تحصیلات تکمیلی مدنظر است. حدود ۹۲هزار دانشجوی متأهل داریم که از این تعداد ۷۳هزار نفر متأهل تحصیلات تکمیلی هستند و نزدیک به ۴۹هزار نفر نیز برای دانشگاه‌های تهران و مراکز استانهاست. در گام نخست سهمیه ۱۰درصدی برای دانشجویان متأهل تحصیلات تکمیلی اعلام شده است. 

مشاور طرح‌های عمرانی و دبیر قرارگاه احداث خوابگاه‌های متاهلی، از بهره‌برداری ۱۵۰ واحد خوابگاهی در دانشگاه‌ها در هفته دولت خبر داد و افزود: تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰۰ واحد و تا سال ۱۴۰۴ نیز ۶۶۰۰ واحد به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین قصد داریم در فاز اول، ظرفیت خوابگاه‌های متأهلی را با فضل خداوند متعال و یاری شما همکاران از یک هزار واحد به ۷۲۰۰ واحد برسانیم. 

وی درخصوص تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی برای اعضای هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: نزدیک به ۷۰ دانشگاه اعلام آمادگی کردند تا زمین در اختیار طرح ملی نهضت مسکن قرار دهند. در این طرح باید الگوی طرح ملی نهضت مسکن هر منطقه رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز