خبرگزاری کار ایران

تخصیص ۹۵ درصد از اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان به پرداخت وام‌های دانشجویی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۶۴۲

نشست مشترکی، با حضور معاونین دانشجویی دانشگاه‌های تهران، در محل صندوق رفاه دانشجویان، به منظور هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص چگونگی ارائه خدمات رفاهی در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ تشکیل شد.

به گزارش ایلنا از صندوق رفاه دانشجویان، در این نشست که با حضور ۱۹ معاون دانشجویی دانشگاه‌های تهران و هیات رئیسه صندوق رفاه دانشجویان تشکیل شد، «مسعود گنجی»، رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: رسالت عظیم صندوق رفاه دانشجویان در سه حوزه و با سه هدف مهم تعریف شده است که عبارتند از: مسائل معیشتی دانشجویان، خوابگاه‌های دانشجویی و وام‌های رفاهی. 

گنجی ادامه داد: با توجه به سابقه‌ی فعالیت صندوق رفاه دانشجویان از زمان تاسیس تا کنون، این سه هدف مهم اشاره شده دنبال شده است، لیکن بر اساس قانون و اساسنامه صندوق، اصلی‌ترین نکته‌ی قابل توجه، پرداخت وام دانشجویی برای دانشجویان کم بضاعت مستعد می‌باشد. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها و فضای فیزیکی دانشگاه‌ها عنوان کرد: قرار بر این نیست که خوابگاه با اجاره بها تعمیر و تجهیز شود، زیرا درآمدهای صندوق که یکی از آن‌ها از محل اجاره بهای خوابگاه‌ها می‌باشد، مختص پرداخت وام‌های دانشجویی است. 

گنجی در ادامه تاکید کرد: پولی که از هدفمندی یارانه‌ها اخذ می‌شود باید به صندوق برگشت داده شود تا صندوق بر اساس سیاست‌هایش آن را تبدیل به وام کند. در این خصوص نامه نگاری‌هایی هم در زمان وزیر قبل انجام شده که بر اساس بند «ت» ماده ۶۵ قانون پنجساله توسعه ششم عمل نگردیده و بودجه تخصصی به سازمان امور دانشجویان رفته، در حالی که این سازمان، ظرفیت پرداخت وام را ندارد و پرداخت وام جزو وظایف ذاتی و قانونی صندوق رفاه دانشجویان است. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: با سیاست‌هایی که سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته است قرار بر این شده که اعتبار تغذیه و تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها مستقیما به خود دانشگاه‌ها داده شود و در این صورت دانشگاهی برایش سوال پیش نیاید که چرا صندوق یا وزارت یا سازمان به ما مساعدت نمی‌کنند. البته طرح‌هایی توسط صندوق رفاه دانشجویان در زمینه تغذیه ارائه شده است که با توجه به اعتبار ۵۲۰۰ میلیارد تومانی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای امور رفاهی، یعنی ۱۶ درصد از بودجه هر دانشگاهی باید در امور رفاهی دانشجویی هزینه شود که از معاونین محترم دانشجویی انتظار می‌رود این مبلغ را در هر ماه از معاونت اداری مالی مطالبه نمایند. زیرا ۱۶ درصد آن به امور رفاهی تعلق دارد. 

گنجی در خصوص میزان اعتبار بودجه تخصیصی صندوق و تقسیم‌بندی آن، تصریح کرد: ۹۵ درصد بودجه صندوق برای وام دادن به دانشجویان واجد شرایط در سال ۱۴۰۲ اختصاص داده شده است و معمولا در ترم اول، درخواست وام بیش از ترم دوم است و پیش بینی ما ۵۵۰ میلیارد تومان متقاضی وام در کشور برای ترم آینده می‌باشد که با توجه به اهمیت وام برای دانشجویان، ریالی از این مبلغ را برای تعمیر و تجهیز تخصیص نخواهیم داد. 

در این نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌های تهران نیز در خصوص مسائل رفاهی دانشجویان به بیان نظرات خود پرداختند و مسائل مطرح شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز