خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

تغییر و تثبیت بسیاری از ارزش‌ها باید در خانواده انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۶۷۹

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان زنان و خانواده در مراسم افتتاحیه رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب در دیدارهای مختلف به امر فرهنگی تاکید دارند و در جایی می‌گویند مهم ترین کار اصلاح فرهنگ عمومی است و می‌گویند فرهنگ حاشیه و ذیل نیست.

وی ادامه داد: فرهنگ ذیل اقتصاد نیست بلکه اقتصاد ذیل فرهنگ است و در جایی از فرهنگ تعبیر به هوا و در جایی تعبیر به روح می‌کنند. اگر هوا کثیف و روح آلوده باشد جامعه سالم نخواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: براساس تاکید مقام معظم رهبری باید تحول در اخلاق و فرهنگ را مسئولین مد نظر داشته باشند و الگوهای متعدد در زمینه فرهنگ را مورد توجه قرار دهند‌.

خزعلی با اشاره به رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه تصریح کرد: دراین رویداد بنا بر این هست که به فرهنگ به عنوان زمینه ساز و نمایان گر تمدن در حیطه خانواده بپردازیم.

وی ادامه داد: خانواده زیر بنا و اساس اجتماع است و باید در خانواده تغییر و تثبیت بسیاری از ارزش‌ها را انجام دهیم.فرهنگی که همه خلقیات و آداب و رسوم و نگاه و تعامل با محیط زیست و اراده و عزم یک ملت را نشان می‌دهد و نشاط و امید یک ملت را نشان می‌دهد و قانون پذیری و غیرت خانوادگی و ملی را ترسیم می‌کند و نوع مصرف و عدم اسراف و صرفه جویی را نشان می‌داد از خانواده شروع می‌شد و خانواده بنیان اولیه آن را ایجاد می‌کند

وی ادامه داد: سه عرصه در فرهنگ وجود دارد فرهنگ جهت دهنده، فرهنگ شکل دهنده و فرهنگ خاص و حاکم که بر آموزش و پژوهش توجه دارد.

وی در قسمت فرهنگ عامه گفت: تعبیر رهبری این است که این فرهنگ مثل تور ماهیگیری است که ماهی ها درون آن می‌چرخند و بدون آنکه متوجه باشند جهت آنها به سمت جهت ماهیگیر می‌رود، اگر مسئولین برنامه مناسبی داشته‌ باشند تا جامعه به سمت رفتار صحیح جهت دهی شود شبیه تور است که به سمت صلاح هدایت می‌شود. خیلی اوقات از این امر غافل بودیم و این مساله عمده مغفول مانده است، برای مساله فرهنگی برنامه مدون و زمان بندی شده و حسابگر و تخصصی و مهارتی و با نگاه روزآمد کمتر داشتیم و امیدواریم این حرکت مقدمه ای برای جدی گرفتن فرهنگ باشد که از خانواده شروع می‌شود.

وی ادامه داد: اگر نفود در فرهنگ ما انجام شده باید دست نفوذی قطع شود و راه نفوذ بسته شود. ما با تهاجم فرهنگی مخالف هستیم اما تعامل فرهنگی داریم. هدف از این رویداد این است که تثبیت فرهنگ خوب را در عرصه های مختلف و هویت اصیلی ایرانی و اسلامی داشته باشیم و همچنین تغییر و دگرگونی و اصلاح و ارتقا و ترفیع به بسیاری از موارد دیگری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز