خبرگزاری کار ایران

خزعلی اعلام کرد:

برنامه‌ریزی برای تولید نهال‌های طرح کاشت یک میلیارد درخت توسط زنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۴۳۴

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از تدوین طرح پیشنهادی این معاونت برای تولید بخشی از نهال‌های مورد نیاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران توسط بانوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انسیه خزعلی صبح امروز در همایش «روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی» که با شعار «نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین» در سالن اجتماعات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، از ارائه طرحی توسط معاونت زنان رئیس‌جمهور به وزارت جهاد کشاورزی برای جلب مشارکت بانوان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران خبر داد و گفت: یکی از مسائل مطرح‌شده برای انجام این طرح، کمبود نهال در کشور است‌، بنابراین به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد دادیم در سطح استان‌ها به زنان بذر بدهیم و نهال تحویل بگیریم.

وی افزود: قرار است در این طرح، نهال‌ها با توجه به اقلیم هر استان و آمایش سرزمینی و با مشارکت مستقیم زنان جوامع محلی تولید شوند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش بانوان در رفع مشکلات زیست‌محیطی موجود در کشور اظهار داشت: پسماندها و شیرابه‌ها از جمله مشکلات زیست‌محیطی است و با کفایت زنان خانه‌دار می‌توان آن‌ها را کنترل و از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و حلقه‌های میانی می‌توان برای پاکسازی محیط‌زیست و حفظ عرصه‌های طبیعی بخصوص با جلب مشارکت زنان تلاش کرد.

گفتنی است؛ انسیه خزعلی در پایان این مراسم با همراهی عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و حسن وحید، معاون امور مرتع و بیابان سازمان منابع طبیعی از نمایشگاه دستاوردهای پروژه ترسیب کربن در استان خراسان شمالی که با برپایی یک چادر محلی در حاشیه این رویداد برگزار شده بود، بازدید کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین به کاشت یک اصله نهال سنجد در محوطه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پرداخت.

برنامه‌ریزی برای تولید نهال‌های طرح کاشت یک میلیارد درخت توسط زنان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز