خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

۳۵۰ نیروی ایثارگر دارای قرارداد حجمی تبدیل وضعیت شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۴۵۶

معاون شهردار تهران با بیان این که تا کنون فرآیند تبدیل وضعیت ۳۵۰ نفر از نیروهای ایثارگر دارای قرارداد حجمی در مدیریت شهری پایتخت به سرانجام رسیده است، گفت: از سال ۱۴۰۱ اقدامات مختلفی را برای اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران انجام دادیم و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ ایثارگر در سال گذشته تبدیل وضعیت شدند، به نحوی که می‌توان گفت شهرداری پایتخت پرچمدار تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در بین تمام نهادهای اجرایی است.

«مجید باقری» معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین شرایط اجرای دستورالعمل تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر مدیریت شهری پایتخت توضیح داد: با توجه به این که شهرداری تهران مشمول ضوابط قانونی مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران می‌شد، از سال ۱۴۰۱ اقدامات مختلفی را برای اجرای این قانون انجام دادیم و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ ایثارگر در سال گذشته تبدیل وضعیت شدند، به نحوی که می‌توان گفت شهرداری پایتخت پرچمدار تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در بین تمام نهادهای اجرایی است. 

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ تقریبا برای همه ایثارگرانی که در قالب قراردادهای خدمات اداری شهر یا هادیان شهر با شهرداری تهران قرارداد داشتند و مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران می‌شدند، فرآیند تبدیل وضعیت به نیروی رسمی انجام شد و تنها کمتر از ۳ درصد از مشمولین این قانون به دلیل این که نقص مدارک داشتند، هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند. البته اگر این افراد هم مدارک خود را تکمیل کنند، تبدیل وضعیت برای آنها نیز انجام خواهد شد. بنابراین اکنون می‌توان فرآیند تبدیل وضعیت این دسته از ایثارگران را تمام‌شده دانست. 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: بخشی از قانون تبدیل وضعیت ایثارگران مربوط به تبدیل وضعیت قراردادهای حجمی است که این بخش از قانون در حال حاضر در دست اجرا قرار دارد. در شهرداری تهران حدود ۴۰ هزار نیروی حجمی داریم که سال گذشته به این افراد ابلاغ کردیم که به صورت خوداظهاری اعلام کنند که آیا از نظر خودشان مشمول این قانون می‌شوند یا خیر. 

معاون شهردار پایتخت در ادامه گفت: در این فرآیند، در ابتدا حدود ۴ هزار نفر در خوداظهاری اعلام کردند که مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران می‌شوند، اما وقتی از این افراد خواستیم که مدرک ارائه کنند، تنها حدود یک‌ هزار و ۵۰۰ نفر توانستند مدارک خود را ارائه کنند؛ در واقع، تلقی ابتدایی بقیه این افراد، این بود که مشمول این قانون می شوند، اما وقتی از آنها خواستیم که مدارک مربوطه را ارائه بدهند، خودشان متوجه شدند که مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران نیستند. 

باقری در ادامه توضیحات خود اظهار داشت: هم‌اکنون موضوع بررسی مدارک نیروهای ایثارگر دارای قراداد حجمی با شهرداری تهران در دست اقدام قرار دارد و خوشبختانه در سال گذشته توانستیم فرآیند تبدیل وضعیت ۳۵۰ نفر از یک‌ هزار و ۵۰۰ نیروی حجمی را به سرانجام برسانیم و این افراد را به نیروهای رسمی شهرداری تبدیل کنیم. 

وی در پایان تصریح کرد: ما این روند را تا آخرین نفری که مشمول قانون تبدیل وضعیت نیروهای حجمی می‌شود، ادامه خواهیم داد و هر زمان که مدارک مربوط به هرکدام از این افراد تکمیل شود، این مدارک را برای نهادهای گزینشی شهرداری تهران می‌فرستیم و همچنین این افراد را برای بررسی وضعیت سلامت به شرکت شهر سالم معرفی می‌کنیم تا فرآیند تبدیل وضعیت برای تمام نیروهای حجمی که مشمول این قانون هستند، انجام شود و این دوستان نباید نگرانی خاصی در این خصوص داشته باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز