خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار خبر داد:

آغاز صدور احکام تبدیل وضعیت نیروهای حجمی ایثارگر شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۷۴۱

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران از آغاز صدور احکام تبدیل وضعیت نیروهای حجمی شهرداری خبر داد و گفت: تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان مشمول قانون ایثارگری شهرداری با لحاظ موارد قانونی در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، مجید باقری در جلسه قرارگاه ساماندهی نیروی انسانی شهرداری تهران، با اعلام این خبر گفت: اعتقاد راسخ و قلبی شهردار تهران این است که اهتمام ویژه ای در خصوص اجرای قانون ایثارگران به منظور تکریم و تجلیل این بزرگواران صورت پذیرد. بر همین مبنا با افتخار اعلام می کنیم که بر اساس آمارهای موجود، شهرداری تهران در این حوزه نسبت به اکثر دستگاه‌های اجرایی کشور پیشتاز بوده است و تاکنون حدود 2800 نفر از همکاران قراردادی در سطوح مختلف تبدیل وضعیت شده‌اند. این رقم نزدیک به ۹۰ درصد از کل مشمولین قراردادی مشمول این قانون در شهرداری تهران است که به وضوح بر اراده منسجم مدیریت شهری بر اجرای این قانون اشاره دارد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: تبدیل وضعیت استخدامی حدود ۱۰ درصد باقیمانده از سایر همکاران مشمول قانون مذکور نیز پس انجام مراحل قانونی به ویژه طی مراحل گزینش در اسرع وقت انجام خواهد شد.

باقری در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای حجمی مشمول قانون ایثارگری در شهرداری تهران نیز تاکید کرد: بر اساس آمار موجود از ابتدای ابلاغ بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور و دستورالعمل مربوطه تاکنون بیش از 4 هزار نفر از نیروهای حجمی بر مبنای خوداظهاری، ضمن ارسال اطلاعات اولیه،  خود را مشمول این قانون دانسته اند، لیکن علیرغم پیگیری های انجام شده، از این تعداد تاکنون تنها 1800 نفر یعنی کمتر از 50 درصد نسبت به ارائه مدارک و مستندات لازم برای تشکیل و تکمیل پرونده اقدام کرده اند که البته همچنان فرصت برای تکمیل مدارک وجود دارد.

وی ادامه داد: پرونده های تکمیل مدارک شده این دسته از نیروهای حجمی طی 20 مرحله جداگانه جهت تأیید و انجام تشریفات قانونی گزینش و معاینات پزشکی به مبادی ذیربط ارسال شده و در این راستا تاکنون فقط مجوز صدور احکام 90 نفر که تاییدیه کامل مراحل فوق را اخذ نموده‌اند به حوزه منابع انسانی واصل شده است و بر همین اساس صدور احکام تبدیل وضعیت این تعداد از نیروهای حجمی تایید شده نیز مانند سایر کارکنان قراردادی شهرداری آغاز شده و اسامی این افراد جهت تعیین عناوین شغلی بر مبنای طرح طبقه بندی مشاغل و صدور حکم رسمی به واحدهای مربوطه ارسال شده است. 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، با تکذیب شایعاتی در خصوص کمبود بودجه و یا عدم تمایل شورای شهر و شهرداری تهران برای انجام تبدیل وضعیت ها عنوان کرد: تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای حجمی مشمول قانون ایثارگری طبق روال قانونی در حال انجام است و بر اساس گزارش متولیان ذیربط، تاکنون در این زمینه اختلالی وجود نداشته است. 

باقری با تأکید بر اینکه اهتمام مدیریت شهری بر پیشتازی در تبدیل وضعیت استخدامی مشمولین قانون ایثارگری در سطح شهرداری تهران است، افزود: صدور دستورالعمل‌های مرتبط با تبدیل وضعیت ایثارگران و انجام حدود ۳ هزار تبدیل وضعیت از ابتدای بخشنامه دولت تاکنون، نشان از جدیت مدیریت شهری در این موضوع دارد و اقدامات قانونی در تمام مجموعه‌های شهرداری در حال انجام است.

وی در پایان تصریح کرد با عنایت به برگزاری جلسات پیگیری از مبادی ذیربط بویژه حوزه گزینش و شرکت شهر سالم، مقرر شده ضمن تسریع در فرآیندها، هر هفته اسامی نفرات تایید شده جدید اعلام و بلافاصله نسبت به صدور احکام اقدام شود و این روند بر مبنای ضوابط تا انجام تبدیل وضعیت آخرین متقاضی استمرار خواهد یافت.

در این جلسه همچنین مقرر شد به منظور اطلاع رسانی منسجم و هماهنگ در خصوص این موضوع، میز های خدمتی در اداره کل منابع انسانی و سایر واحدهای مرتبط در مناطق، سازمانها و شرکت ها جهت پاسخگویی دقیق به متقاضیان مشمول قانون مذکور راه اندازی شود. برهمین اساس همکاران محترم می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت پرونده خود، از روز دوشنبه این هفته، همه روزه به‌ میز های خدمت اداره کل منابع انسانی و سایر مراکز مراجعه و نسبت به روند پیشرفت پرونده تبدیل وضعیت خود آگاهی یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز