خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیرهمسطح در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۳۴۹

در نوزدهمین شنبه امید و افتخار شهرداری تهران، آیین آغاز احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیرهمسطح در نقاط مختلف پایتخت با حضور شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در نوزدهمین شنبه افتخار و امید امروز -شنبه دهم دی‌ماه ۱۴۰۱- کلنگ آغاز عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با بزرگراه شهید زین‌الدین (شمال به غرب) به زمین خورد. همچنین به صورت همزمان عملیات تکمیل و احداث ۲۲ تقاطع دیگر در مناطق ۵، ۸، ۱۴،۲،۱۷،۱۸ و ۲۰ تهران نیز آغاز شد. 

در این مراسم، علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری، محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، سید سعید صدرزاده دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی، مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان امور مناطق، صباغ شهردار منطقه یک و جمعی از مدیران شهری و اهالی رسانه حضور داشتند.

در مراسم نوزدهمین شنبه امید و افتخار شهرداری تهران، عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید آبشناسان با خیابان جنت‌آباد، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت با بزرگراه اشرفی اصفهانی و تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار تعاون در منطقه ۵، دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید باقری (جنوب خیابان گلبرگ) در منطقه ۸، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه بسیج با بزرگراه شهید محلاتی در منطقه ۱۴، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید چمران با بزرگراه شهید همت (جنوب به غرب) و زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران (در محدوده بوستان گفتگو) در منطقه ۲ نیز رسما و به صورت همزمان امروز آغاز شد.

همچنین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با بزرگراه شهید زین‌الدین (شمال به غرب) در منطقه ۴، اتصال طرفین بزرگراه آیت‌الله سعیدی در منطقه ۱۷، زیرگذر تقاطع بلوار الغدیر با بلوار معلم (چهارراه قهوه خانه) در مناطق ۱۷ و ۱۸ و تقاطع محور شهید آوینی با بلوار حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در منطقه ۲۰ از دیگر پروژه هایی است که در نوزدهمین شنبه امید و افتخار عملیات عمرانی آن آغاز شد.

امکان صرفه‌جویی ۲ میلیارد لیتری در مصرف بنزین در بازه زمانی ۱۰ ساله

عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در آیین آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیرهمسطح همزمان با نوزدهمین شنبه امید و افتخار اظهار کرد: تاکنون ۹ شنبه امید و افتخار سهم معاونت فنی و عمرانی بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به آلودگی هوا گفت: در حوزه فنی و عمرانی به اندازه سهم خود اقدام کرده ایم؛ در حال حاضر بیش از ۷۰۰ کیلومتر مسیر تهرانی ها به اسراف بنزین منجر می‌شود که این ۷۰۰ کیلومتر منجر به صرف ۶۰۰ هزار لیتر بنزین اضافه و همین موضوع منجر به تبعات زیست محیطی و اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در یک بازه ۱۰ ساله این تقاطع ها اصلاح شود، بالغ بر ۲ میلیارد لیتر بنزین صرفه جویی می شود.

شعبانی با بیان اینکه ۷ تقاطع احداث شده است، گفت: ۸ تقاطع دیگر در دستور کار است که ۶ کیلومتر آن امسال افتتاح و عملیات اجرایی ۲۳ تقاطع نیز امروز انجام می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد : ۱۴ منطقه درگیر این ۲۳ پروژه خواهند شد و انتفاع آن برای تمام مردم تهران خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز