خبرگزاری کار ایران

زاکانی:

مجوز انتشار اسامی در اختیاردارندگان غیرقانونی املاک شهرداری را نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۴۳۵

شهردار تهران گفت: املاکی که از شهرداری در دست افراد خاصی است، در حال بازپس‌گیری است و این نهضت ادامه دارد. مهم پس گرفتن این املاک است و انتشار اسامی دردی را دوا نمی کند. البته ما مجوزی برای انتشار اسامی این افراد داریم.

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیر همسطح گفت: ما توفیق داریم که برنامه ای را برای آزادراه، بزرگراه و اصلاح مسیرهای گذشته پیش از سال شروع کرده ایم که به مرور آنها را تکمیل و رونمایی می کنیم و به یاری خدا کارهایی را انجام می دهیم که در شان مردم عزیزمان باشد.

وی افزود: سال قبل کارهای احداث آزادراه شهید شوشتری و بزرگراه شهید بروجردی و بال غربی بزرگراه یادگار امام(ره) آغاز شد. در کنار این پروژه اصلاح ۹۸ تقاطع غیرهمسطح را در دستور کار خود قرار داده ایم.

شهردار تهران درباره هزینه این پروژه های عمرانی توضیح داد: همانطور که می دانید طول کل بزرگراه های شهر تهران بیش از ۶۰۰ کیلومتر است و این اصلاح تقاطع امکانی را فراهم می کند تا عملا ۷۸۰ کیلومتر راهی که مردم باید طی کنند، تبدیل به ۵۷ کیلومتر شود؛ هم از بعد آلودگی هوا که بسیار آزار دهنده است و هم از بعد ترافیک و ایجاد آسایش برای تردد مردم بسیار مفید است. ما تا به امروز ۳۸ تقاطع را در دستور کار قرار دادیم. ۷ تقاطع خاتمه پیدا کرد و افتتاح شد و ۸ تقاطع نیز در دست انجام است و ۲۳ تقاطع نیز امروز آغاز می‌شود و جمعا ۳۸ تقاطع حدود ۱۸۵ کیلومتر راه مردم را نزدیک می کند.

وی ادامه داد: درباره هزینه اجرای این پروژه ها نیز باید به این مساله اشاره کنم که هزینه ساخت یک آزادراه و دو بزرگراهی که در شهر تهران در حال تکمیل است، جمعا ۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است و کل ۹۸ اصلاح تقاطعی نیز هزینه ای معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان دارد. رقم بالایی است که انشاالله تا دو سال آینده این نوید را به مردم تهران می دهیم که پرونده این پروژه ها را برای همیشه در شهر تهران می بندیم.

زاکانی با بیان اینکه ۷ تقاطع ساخته شده است، ۸ تقاطع نیز در دست احداث است و ۲۳ تقاطع نیز امروز عملیات ساخت آن آغاز می شود، گفت: به همکاران اعلام کرده ایم که منتظر برگزاری مراسم افتتاحیه برای هرکدام از پروژه ها نباشند و هر پروژه ای که آماده بهره برداری شد، زیربار ترافیکی برود تا راه مردم کوتاه تر شود. همین ۳۸ تقاطعی که در دست ساخت و تکمیل است، حدود ۱۸۵ کیلومتر از مسیر شهروندان را در تهران کوتاه می کند.

وی یادآور شد: طبق برآوردهایی که انجام شده است با تکمیل این پروژه ها روزانه ۶۰۰ هزار لیتر در هزینه سوخت صرفه جویی می شود، اما مهمتر از این مساله وقت مردم و کاهش آلاینده هاست؛ برای تمام این کارها نیز زمان بندی مشخصی داریم و بنا شده تا برنامه زمان بندی شده را در پروژه ها نصب کنند تا مردم بدانند این طرح ها چه زمانی تکمیل و به بهره برداری می رسد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در آشوب های اخیر به انقلاب و مردم ظلم شد، تصریح کرد: دشمن آمده است و یک کارسازی ویژه ای را برای کشور انجام می دهد و تلاش می کند تا معادلات اقتصادی کشور را بر هم بریزد. شاید از گذشته تا به امروز اینقدر محسوس بودن معادلاتی که دشمنان می خواهند داخل کشور را بر هم بزنند نداشتیم که البته این نیز با شکست روبه‌رو می شود.

وی بیان کرد: در اینجا به مردم می گویم که به سراغ خرید دلار نروند، چون حتما قیمت دلار پایین می آید و در این زمینه این مردم هستند که متضرر می شوند. قبلا نیز بارها به این مساله اشاره کردم سر مساله بورس که دچار حباب شده بود به مردم اعلام کردم که کاری انجام ندهند؛ در مورد دلار نیز عرض می کنم که قیمت هایی که اکنون اعلام می شود، دروغ محض است؛ این قیمت ها پایین می آید و در حقیقت این پروژه دشمن نیز با شکست روبه‌رو می شود.

زاکانی افزود: به این مساله قائل هستم که امروز دولت همتی که انجام می دهد در جهت کاهش بار از روی دوش مردم است، اما به این مساله نیز توجه داشته باشید که بر هم انباشتگی مشکلات نیز از گذشته تا به امروز چیزی نیست که یک شبه حل شود. فارغ از اینکه چه کسی در حال حل این مشکل است، همه ملت دست به دست هم بدهند و به دولت کمک کنند تا این مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: املاکی که از شهرداری در دست افراد خاصی است، در حال بازپس‌گیری است و این نهضت ادامه دارد. مهم پس گرفتن این املاک است و انتشار اسامی دردی را دوا نمی کند. البته ما مجوزی برای انتشار اسامی این افراد داریم. 

شهردار تهران بیان کرد: اگر تخلفی در این زمینه بوده ما از مجاری قانونی مساله را پیگیری می کنیم. نام آوردن افراد در رسانه ها نه دنیای ما را آباد می کند و نه آخرت ما را. ما مجوز انتشار این اسامی را نداریم. اسامی را در اختیار قوه قضائیه قرار می دهیم تا در صورت صلاحدید منتشر کند.

به گفته وی؛ اهتمام جدی ما این است که حق و حقوق شهر را استیفا کنیم و نگذاریم حق مردم دست یک عده خاص باقی بماند.

زاکانی تاکید کرد: هر چه که کمک به شفافیت کند و هر چیزی که به زمینه اشراف مردم نسبت به شفافیت ما منجر شود، استقبال می کنیم. اگر در این زمینه انجام کاری دیر و یا زود شود، اقتضائات فنی است وگرنه از موضع ما هر چه شفاف تر شود بهتر است، مگر جایی که قانون مانع شود و عقل حکم می کند که با آبروی مردم در این زمینه بازی نکنیم؛ ما صفر تا صد کارهای شهرداری را شفاف می کنیم و اشراف مردم در این زمینه امید آفرینی ایجاد می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: در بحث نظارت، شورای شهر بر ما نظارت می کند و ما خودمان نیز سیستم نظارتی و پایشی داریم؛ سیستم بالادستی ما شورای شهر است و دستگاه های نظارتی کشور نیز بر ما نظارت می کنند.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم ابلاغ کاهش هزینه بلیت مترو و اتوبوس طبق مصوبه شهرداری در روزهای آلودگی هوا توضیح داد: این یک مصوبه ای بود که ما با تمام وجود آن را پذیرفتیم اما به دلیل اینکه زیر ساخت های این مساله مهیا نشده بود، فعلا نتوانسته ایم اجرایی کنیم.  اتفاقا خدمت وزیر کشور بودیم که در آن جلسه مصوب شد که بتوانیم این کار را انجام دهیم و  اعلام شد تا زیر ساخت های اجرای این مصوبه آماده شود.

وی درباره نهادهای درگیر در صدور پروانه ساخت افزود: ما در مسیر صدور پروانه ساخت یک سلسله استعلاماتی داریم که خارج از شهرداری است. این پیوستگی شرایط آن امکانی را فراهم می کند تا پروانه را بر خط صادر کنیم. در حال حاضر پروانه شهرسازی یک هفته ای صادر می شود اما پروانه ساخت حدود ۲ ماه یا بیشتر صادر می شود. در تلاش هستیم تا این زمان را کم کنیم و حل این مساله یک اقتضائاتی دارد. جواب استعلامات را نیز باید دریافت کنیم که خارج ازحوزه ما است.

زاکانی ادامه داد: قانون در سال ۷۱ اعلام کرده است چنانچه ۷ روز از سوی سازمان های ذی ربط جواب استعلامات داده نشود شهرداری می تواند پروانه ساخت صادر کند. اما از سال ۷۱ تا به امروز ۱۴۰۱ حدود ۳۰ سال گذشته است که پیگیری نشده است. حدود ۳۶۰ روز زمان صدور پروانه ساخت طول می کشید که در حال حاضر بین ۶۰ تا ۱۵۰ روز کاهش پیدا کرده است. اما نکته ای که وجود دارد این است مسائلی خارج از اختیارات ماست و به دستگاه های دیگر ربط پیدا می کند و آنها باید با ما همکاری کنند. باید به یک سیستم برخطی برسیم که همه اطلاعات برخط باشد.

شهردار پایتخت در ادامه درباره سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و تمهیدات شهرداری تهران در این زمینه هم بیان کرد: سردار سلیمانی به تعبیر خودش که معتقد بود کسی که می خواهد شهید شود، باید شهیدانه زندگی کند، این چنین زندگی کرد و عملا آنچه در چشم او بزرگ بود، خدا، تکلیف و وظایف و تبعیت از مقام معظم رهبری بود. ایشان خود را وقف این راه کرد و خدا لطف کرد و او را پذیرفت و در جوار خودش او را به بهترین نحوی که می توان تصور کرد به عنوان یک شهید پذیرفت.

وی افزود: شهید سلیمانی هم ویژگی یک الگو و اسوه برای نسل آینده دارد تا زندگی شهیدوار را فهم کنند و هم به عنوان یک قهرمان ملی و فراملی افقی را روی مسلمین و مستضعفین بازکرد. این راه باید استمرار پیدا کند لذا در سومین سالروز شهادت این شهید یک سلسله موضوعات را در سطح شهر تهران دنبال می کنیم . همچنین در کنار سایر کلانشهرها در شهر کرمان در خدمت مردم عزیز این شهر هستیم تا به طور ویژه در زادگاه این شهید بزرگوار کارهایی را انجام می دهیم.

شهردار پایتخت تاکید کرد: در شهر تهران یک سلسله تولیدات فرهنگی را آماده کرده ایم که به مردم تقدیم می کنیم و در شهر کرمان نیز منطقه ۲۲ به عنوان منطقه پشتیبان در نظرگرفته شده و شهردار این منطقه و تیم همراه او در شهر کرمان مستقرشده اند تا به یاری خدا کارها دنبال شود و بتوانند به عنوان یک قطره در کنار دریای محبت مردم کرمان باشند و به زائران حاج قاسم خدمت رسانی کنند.

شهردار تهران افزود: در سال گذشته کرمان از ۷۰ کشور میهمان داشت و مشتاقان این شهید سعید و صاحب مکتب در ایران حاضر شده بودند. امسال نیز پیش بینی شده که این استقبال بیشتر باشد که امیدواریم ما هم بتوانیم خدمت رسانی کنیم.

وی درباره تذکر اعضای شورای شهر درباره وضعیت پارکینگ های شهر تهران ادامه داد: اگر در پارکینگ های پایتخت خلایی وجود داشته باشد آن را جبران می کنیم. شهرداری مکلف است که از بعد ایمنی و تسهیلات بهترین شرایط را برای پارکینگ‌ها ایجاد کند.

زاکانی بیان کرد: موضوع مجهز نبودن پارکینگ‌ها به سیستم اطفا حریق و آسانسور را هم حتما پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز