خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی در کشور داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۹۲

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: حدود ۲۱ هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم که نیمی از آنها از بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت در هفتمین همایش مرجعیت علمی گفت: ادغام آموزش پزشکی با همت استادان انجام شد. در حال حاضر ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی در کشور داریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه ارتقای کیفیت یکی از دستاورد‌های ادغام آموزش در نظام سلامت است، تصریح کرد: خوشبختانه در هیچ رشته‌ای اعزام بیمار به خارج از کشور انجام نمی‌شود. همچنین حدود ۲۱ هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم که نیمی از اعضای هیئت علمی، بانوان هستند.

باقری فرد با بیان اینکه کیفیت آموزش پزشکی در ایران مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است، گفت: با ادغام آموزش در نظام سلامت، دانایی و توانایی را باهم آموزش می‌دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از برکات این ادغام، ارتقای کمی نیرو‌ها و مراکز حوزه سلامت است. ۴۰۰ رشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌شوند و بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۶ هزار دانشجوی پزشکی، ۱۵هزار دانشجوی دندان پزشکی و ۱۲ هزار دانشجوی داروسازی در حال تحصیل هستند و این میزان، نیاز به تامین کادر درمان از سایر کشور‌ها را منتفی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز