خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

چرا کارچاق کن‌ها از شهرداری تهران جمع‌آوری نمی‌شوند؟!

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۱۳۲

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شانزدهمین جلسه شورا در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، پیشنهادات و پرسش‌های خود را مطرح کردند.

به گزارش ایلنا، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شانزدهمین جلسه شورا در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه واقعیت ها در برخی رسانه ها وارونه جلوه داده می شود، اظهار کرد: لازم است بیش از پیش فعالیت شود و اقداماتی که صورت می گیرد در کنار برنامه های آینده ارائه شود.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی تسریع در پاسخ به استعلامات را در دستور کار قرار دهد. باید به اعتراض نیروهای انسانی پاسخ داده شود تا این نیروها را از دست ندهیم. در برخی موارد شاهد این بودیم که نیرویی اعتراضی را نسبت به موضوعی اعلام کرده و پرونده وی در اختیار کارگزینی قرار گرفته و ۶ ماه است که بیکار در منزل مانده است.

مقابله با فساد در شهرداری به رستم نیاز دارد

همچنین ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر می خواهیم ثابت کنیم با فساد مبارزه کنیم باید در درجه اول شهردار و معاونین را مقید به رعایت قوانین کنیم، اظهار کرد: من در نامه‌ای به شهردار تهران اعلام کردم که انتصاب برخی مدیران عامل خلاف قانون است. در برخی موارد یا مدیرعامل باید کارمند رسمی باشد یا باید هشت سال سابقه فعالیت قراردادی داشته باشد، اما این مورد توجه قرار نگرفت و احکام برخی افراد تمدید شد.

وی با اشاره به پیوستگی موضوع رشوه و فساد و تخلف با شهرداری خاطرنشان کرد: مقابله با فساد در شهرداری و جدا کردن فرزند ناخلف از مادر به رستم نیاز دارد. در عمل می توانیم رتبه شهرداری را در فساد کاهش داد.

1200 پرونده کارکنان شهرداری در هیات تخلفات اداری 

امانی با بیان اینکه کدام یک از اعضای هیات تخلفات اداری با قوانین شهرداری آشنا هستند، یادآور شد: صحبت از آرامش روانی کارکنان می شود، اما می بینیم هزار و ۲۰۰ پرونده به هیات تخلفات اداری می رود. امروز سیل جابجایی مدیران در شهرداری ایجاد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر قرار است ارتقای سلامت اداری داشته باشیم افراد باید بر اساس معیارهای شایستگی و پله پله رشد کنند، بیان کرد: وقتی کارمند تحصیل کرده مجرب در شهرداری تهران وجود دارد، دیده می شود که افرادی با زد و بند و موضوعات پشت پرده به ریاست این کارمندان گمارده می شوند، چگونه می توان انتظار داشت که دچار فساد نشوند. اگر انتخاب بر اساس لیاقت باشد می توان جلوی موارد زیادی را گرفت.

هنوز زمان صدور پروانه به ۲ ماه کاهش نیافته است

همچنین در این جلسه جعفر بندی شربیانی، عضو شورای شهر تهران گفت: در سال اول کمیته انتصابات داشتیم و امسال همین کمیته نیز وجود نداشت. متأسفانه علیرغم مواردی که مطرح کردیم در این دوره نیز نتوانستیم بر اساس شایستگی انتصابات را انجام دهیم.

وی افزود: ما که در بین مردم هستیم، آنها این حس را ندارند که بحث فساد در شهرداری تهران مورد برخورد قرار گرفته است. اگر قرار است نظارت انجام شود، باید از شخص شهردار تهران تا کارکنان رده پایین صورت بگیرد.

شربیانی با اشاره به موضوع کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی تصریح کرد: این موضوع در چند مرحله اعلام شد و تقاضا می شود شفافیت صورت بگیرد و ببینیم بر چه اساسی است؛ چراکه بر اساس آنچه ما می بینیم زمان صدور پروانه به ۲ ماه کاهش نیافته است.

کمبود نیرو در بخش حقوقی شهرداری تهران 

نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: چطور املاک شهرداری بدون بررسی حقوقی، در بورس عرضه شده اند. همچنین به نظر می رسد بین نیروهای شهربان و حریم بان در مبارزه با تخلفات ساختمان هماهنگی وجود ندارد و منجر به افزایش حجم پرونده ها در مراجع قضایی شده است.

وی ادامه داد: در بخش حقوقی در سازمان ها و شرکت ها با کمبود نیرو مواجه هستیم و باید در این زمینه توضیح داده شود.

مبارزه با فساد باید با هوشمندسازی انجام شود 

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اهمیت هوشمندسازی در مبارزه با فساد اظهار کرد: پرسش من این است که شهرداری چه نمره ای به خود در هوشمندسازی می دهد. ضربه ای که در حوزه فناوری اطلاعات به شهرداری وارد شد، به دلیل عدم توجه جدی به سازمان فاوا بود.

وی همچنین تصریح کرد: در اداره کل حقوقی اعلام شد که به مقدار قابل توجهی از حقوق شهرداری تهران دفاع شد که قابل تقدیر است. باید تعداد محکومیت های شهرداری نیز در کنار پرونده هایی که به نفع شهرداری رأی می گیرد، اعلام شود.

در برخی پست‌ها افرادی حضور دارند که حتی با تهران آشنا نیستند 

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به انتصابات کوتاه مدت در شهرداری اظهار کرد: در مواردی به اندازه ای تحلیل ها ضعیف است که یک مدیر را حتی چند ماه نیز نمی توانند در جایگاه خود نگه دارند.

وی ادامه داد: به کارگیری افرادی که فاقد حداقل شایستگی ها هستند، مورد نقد است؛ در برخی موارد افرادی که حتی با تهران آشنایی نداشته و سابقه فعالیت اجرایی ندارند، در پست های مهم به کار گرفته می شوند. ما در خصوص منع مداخله مصوبه داشتیم اما می بینیم افرادی از دور و نزدیک و بدون جایگاه در امور مداخله می کنند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه قانون در خصوص به کارگیری ایثارگران با صراحت موارد را اعلام کرده است، یادآور شد: در مواردی قراردادهایی را شاهد هستیم که به شهرداری ضرر می زند و کسی پاسخگو نیست. چون در فروش بلیت الکترونیکی قرارداد منعقد نکرده ایم روزانه ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر می دهیم.

اختلاف ۱۳۰۰ میلیارد تومانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ در پرونده یک بیمارستان 

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکل این است که ما فکر می کنیم شهرداری را می شناسیم، گفت: قبل از عید پرونده ای در ماده ۱۰۰ داشتیم که مربوط به تخلف یک بیمارستان بود و بین ۱۶ تا ۳۰ میلیارد تومان در کمیسیون ماده ۱۰۰ در نظر گرفته شد. نظر ما هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود اما کارشناس رقم را ۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد. اختلاف هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی به نفع شهر تنها مربوط به یک پرونده است.

وی اضافه کرد: برخی جسارت پیدا کردند که در راهروهای شهرداری بایستند و به مردم بگویند که عدد فیش آنها را کاهش می دهند. فساد ریشه دارد و زحمت سازمان بازرسی خوب است اما کار سنگین است.

مدیران باسابقه، پاکدست‌تر و کارآمدتر هستند

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با بیان اینکه در شهرداری فرآیند ارتقاء پرسنل مشخص نیست، گفت: ممکن است برخی افراد بی تجربه موجب ناکارآمدی سیستم شوند که به خودی خود منجر به فساد می شود و عدم النفع برای مردم را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه مدیران باسابقه، پاکدست‌تر و کارآمدتر هستند، تصریح کرد: تا جایی که ممکن است باید از این افراد در شهرداری استفاده شود.

باید فکری به حال جمع‌آوری کارچاق کن‌ها در شهرداری شود 

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما همیشه از کارمندان شهرداری دفاع کردیم، گفت: باید فکری به حال کارچاق کن‌ها در شهرداری شود؛ چرا این افراد از شهرداری جمع آوری نمی شوند؟ وقتی مردم با این افراد مواجه می شوند، چه قضاوتی در خصوص شهرداری خواهند داشت؟ باید فکر اساسی در این زمینه شود.

وی تأکید کرد: افراد کارچاق کن که بدنه شهرداری را فاسد جلوه می دهند، باید معرفی شوند و جزء لیست سیاه قرار بگیرند که نتوانند وارد شهرداری شوند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه برخی موارد به سازمان بازرسی باز نمی گردد و به شهردار و معاونین مرتبط است، گفت: وظایف مبارزه با فساد نباید با وظایف شهردار و معاونین آمیخته شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز