خبرگزاری کار ایران

عدم تولید دارو در شرکت‌های دولتی و خصولتی عامل کمبود آنتی‌بوتیک

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۰۰۱

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشدار زودهنگام خود نسبت به کمبود دارو، اختلاف سازمان غذا ودارو با شرکت‌های دولتی و خصولتی را یکی از عوامل اصلی کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور دانست.

به گزارش ایلنا، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برنامه صف اول شبکه خبر ناگفته‌هایی دلایل کمبود دارو را اعلام کرد.

شهریاری با بیان اینکه در جلسه ششم مهرماه ستاد ملی کرونا هشدار کمبود دارویی داده شد، گفت: در آن جلسه بر اساس اطلاعاتی که ما از کمبود دارو داشتیم، به رئیس جمهور محترم گفتیم که کمبود دارو جدی است. مسئولین وقت غذا و دارو به ما گفتند ۵۰ قلم کمبود داریم، یک هفته پس از آن به صورت مستند یک لیست ۴۵۰ قلمی کمبود دارو را بردیم و نشان دادیم که کمبودها نه 50 قلم که 450 قلم است.

وی افزود: در اواخر سال گذشته چندین بار در رابطه با شربت‌های آنتی‌بیوتیک کودکان و سرم در ستاد ملی کرونا تذکر دادیم، مسئول سازمان غذا و دارو به رئیس جمهور گفت که ما یک ماه دیگر این مشکل را برطرف می‌کنیم. رئیس جمهور عصبانی شدند گفتند مگر می‌شود به بیمار گفت که یک ماه دیگر من داروی مورد نیاز را فراهم می‌کنم؟ این یک موضوع اورژانسی بوده و چنانچه می‌توانید دارو تولید و اگر هم نمی‌توانید وارد کنید.

شهریاری افزود: متأسفانه عمده شرکت‌های تولید کننده آنتی‌بوتیک که دولتی یا خصولتی بودند که بر قیمت‌گذاری این داروها اختلاف ناظر داشتند. این شرکت‌ها بر سر قیمت‌گذاری با سازمان غذا و دارو مشکل پیدا کردند، سازمان قیمت آنها را نپذیرفت و همین موضوع موجب شد تا این شرکت‌ها با وجود داشتن مواد اولیه و توان تولید، دارو را تولید نکنند.

شهریاری یادآور شد: نظارتی بر موجودی انبارها نشد، یکی از شرکت‌ها 350 تن مواد اولیه در انبار‌های خود داشت اما دارو تولید نمی‌کرد اینها اگر به موقع رصد می‌شد و به موقع انبارها را می‌دیدند، می‌توانستند برخورد کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این وضعیت موجب شد تا برای اولین بار بعد از ۴۳ سال، ما شربت تب برر بچه را در داروخانه‌ها نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز