خبرگزاری کار ایران

شناسایی و ارتباط‌گیری با بیش از ۲۱ هزار خیر در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۷۴۸

مشاور وزیربهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیّرین سلامت و مشارکت های مردمی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات در ارتقای نظام سلامت، تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، رضا محمودی، با حضور در نشست هم اندیشی خیّران سلامت استان قم، ضمن تشریح مسائل و مشکلات مبتلابه نظام سلامت کشور، گفت: حضور نیک اندیشان و نیکوکاران در کنار تولیت سلامت کشور، گره های بسیاری را گشوده است و ما باید قدردان این عزیزان باشیم.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به ظرفیت مذهبی استان قم افزود: ظرفیت مذهبی این شهر توانسته است بزرگان و خیّران بسیاری از اقصی نقاط کشور و جهان را به سوی خود بکشاند. حضور حرم مطهر حضرت معصومه (س) موجبات وقفیات مذهبی و عام المنفعه بسیاری شده که از نقاط قوت و درخور توجه این شهر به شمار می رود.

دبیر کارگروه خیّرین سلامت و مشارکت های مردمی ضمن تاکید بر بهره گیری از ظرفیت موقوفات در ارتقای نظام سلامت، گفت: در این دوره با تعامل خوبی که با ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برقرار کرده ایم، طی یک تفاهمنامه و برگزاری شورای وقف و سلامت در سطح ستاد و دانشگاه ها، می کوشیم مشکلات موقوفات بهداشتی و درمانی کشور را مرتفع سازیم.

خیّرین با تمام توان خود در کنار نظام سلامت قرار گرفته‌اند

محمودی با اشاره به بازدید خود از مرکز فوق ‌تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی خیریه، افزود: خیّرین با تمام توان خود در کنار نظام سلامت قرار گرفته اند و تولیت نظام سلامت در استان ها باید قدردان آنها باشد و بتواند به نحو احسن از این ظرفیت استفاده کند.

در ادامه، حیدری پور، مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت، با اشاره به شناسایی و ارتباط گیری با بیش از 21هزار خیر در حوزه سلامت، گفت: خیّرین با حضور در بیش از 30 درصد پروژه های عمرانی، نقش پررنگی در ارتقای حوزه سلامت بازی می کنند. افزون بر این، آنها در زمینه های دیگر از جمله آموزش، بهداشت و درمان با جدیّت فعال هستند.

مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیّرین سلامت، با اشاره به مسئولیت پذیری بنگاه های اقتصادی در حوزه سلامت، افزود: مشارکت بنگاه‌ های اقتصادی از آغاز همه‌ گیری کرونا بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان بوده است. مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه ها یکی از مباحثی است که در این چند سال به صورت منسجم و در قالب یک اداره مجزا در اداره کل به آن پرداخته شده و باید هر چه بیش تر در این عرصه بکوشیم و از بنگاه های مختلف اقتصادی بخواهیم که مسئولیت خود را در زمینه سلامت مردم بپذیرند و به آن پایبند باشند.

حیدری پور در پایان ضمن تقدیر از خیّرین سلامت استان قم، گفت: خیّرین منشا خدمات بسیاری در حوزه سلامت قم بوده اند و دانشگاه باید با اعتمادسازی و مدیریت مناسب زمینه مشارکت بیشتر آنها در بخش سلامت را فراهم آورد.

گفتنی است، برگزاری وبینار ماهانه معرفی و ارائه گزارش جامع دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور از حوزه مشارکت‌ های اجتماعی و مسائل مبتلابه آن، بازدید از بخش فوق ‌تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی خیریه شادروان حاج حسین کوهستانی و بازدید از انتشارات انصاریان، ناشر ممتاز قرآن و معارفِ جهانِ اسلام از دیگر بخش های این سفر یک روزه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز