خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در ۵ استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۹۸۹

سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید طی روزهای آینده در ۵ استان و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش ایلنا، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی پنج روز آینده در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط طی روزهای چهارشنبه تا جمعه (۲۹ تا ۳۱ تیرماه) در بخش‌هایی از جنوب شرق فارس و جنوب بوشهر دور از انتظار نیست علاوه بر این، از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه در سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

بر این اساس از امروز تا جمعه (۲۷ تا ۳۱تیرماه) در نواحی شرق و شمال شرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

سه شنبه (۲۸ تیرماه) علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش سرعت باد و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده با شکل‌گیری متناوب توده‌های گردوخاک روی کشور عراق و انتقال آن به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور، در این نواحی کاهش کیفیت هوا و کاهش دید انتظار می‌رود.

از امروز تا جمعه (۲۷ تا ۳۱ تیرماه) دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود همچنین سه شنبه خلیج فارس و از چهارشنبه تا جمعه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۲۸ تیرماه) صاف و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲۹ تیرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ تیرماه) اهواز با دمای ۵۱ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز