خبرگزاری کار ایران

مصباحی مقدم:

سند تحول آموزش و پرورش نیازمند توجه ویژه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۱۸۲

عضو با سابقه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آنچه در دستور کار است، تربیت نسل خلاق، مبتکر و پیش برنده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصباحی مقدم عضو شورای عالی آموزش و پرورش در مراسم یکصدمین سالگرد این شورا اظهار داشت: در ایران ۱۰۰ سال از تشکیل شورای عالی معارف گذشته است و این صد سال شاهد تحولاتی در آموزش و پرورش کشور بودیم. مدرسه دارالفنون نیز نماد آموزش و پرورش جدید و تعلیم و تربیت جدید است. امیرکبیر کسی است که مبدع و منشا برای انتقال علوم و فنون از غرب به ایران شد.

وی افزود: ۱۰ سال است که سند تحول آموزش و پرورش را داریم که شورای عالی آموزش و پرورش آن را تصویب کرد ولی هنوز اجرایی نشده است و نیازمند توجه ویژه است، نقش اول در آموزش و پرورش معلم است، اگر ما سهمی برای کتاب و برنامه درسی قائل باشیم اما این معلم است که با منش خود آموزش می‌دهد.

عضو با سابقه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آنچه در دستور کار است، تربیت نسل خلاق، مبتکر و پیش برنده است. امروز در اثر تعلیم و تربیت در سطوح مختلف هم در آموزش و پرورش و آموزش عالی شاهد حضور و فعالیت یک نسل خلاق و مبتکر هستیم.

وی افزود: من در سال ۱۳۷۵ عضو شورای عالی آموزش و پرورش شدم. وقتی متوجه شدم از آن استقبال کردم و ۳ دوره پیاپی بنده به عنوان یک مسئول در شورا حضور داشتم، پیشتر قانون توسط مجلس تغییر یافته و با آن قانون جدید شورای نگهبان تبدیل به انتصاب از سوی شورای حوزه علمیه قم شد. من در این دوره‌ها بسیار استفاده کردم.

مصباحی مقدم گفت: امیدوارم ما شاهد روند اجرای تکامل سند تحول بنیادین آنطور که انتظار می‌رود باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز