خبرگزاری کار ایران

کسانی که راه امام حسین(ع) را رفتند، پیروز شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۴۷۰

رییس شورای شهر تهران گفت: کسانی که راه امام حسین را برگزیدند، پیروز شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در ابتدای پنجمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین گفت: شهادت حضرت زین العابدین را تسلیت می‌گویم، این ایام ایام عزاداری بود و مرتبا فریاد سرور شهیدان در گوش ما طنین می‌انداخت که حل من ناصر ینصرنی.

او ادامه داد: این فریاد فقط مربوط به روز عاشورا نبود، امام حسین (ع) در شب عاشورا یاران خود را جمع کرد و گفت هرکس می‌خواهد برود، آزاد است، آن زمان نمی‌گفت مرا یاری کنید اما در روز عاشورا حل من ناصر  ینصرنی را بارها تکرار کرد و این بدان معنا نبود که امام حسین کمک از آنها می‌خواست بلکه شاید در آخرین لحظات نیز آنها را به راه راست هدایت کند و آنها را یاری کند نه اینکه آنها امام حسین را یاری کنند.

چمران گفت: تکلیف امام حسین (ع) مشخص بود و اگر تعداد معدودی به اردوگاه او می پیوستند نتیجه فرق نمی‌کرد اما تا آخرین لحظات این کلام را تکرار می‌کرد تا به آنها کمک کند. حقیقت نیز همین است که با انتخاب راه حسین، او را یاری کنند.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بعد از شهادت او هم همچنان این فریاد بلند است، گفت: کسانی که راه امام حسین را برگزیدند پیروز شدند. امام حسین پیروز شد. چه کسی زنده‌تر از امام حسین را در تاریخ می‌توانید نشان دهید؟

او افزود: در انقلاب راه امام حسین را برگزیدیم و انقلاب ما از عاشورا شروع شد. راهپیمایی‌های عظیم میلیونی در سال ۵۷ همانجا بود که انقلاب ما به پیروزی رسید و با نام و یاد حسین پیروز شدیم. در دفاع مقدس نیز با نام و یاد و عشق حسین به جبهه می‌رفتیم و با همین ذکر به پیروزی رسیدیم.

او ادامه داد: در کشورهای دیگر نیز دیدیم و سال‌ها یاسر عرفات و دیگران برای لبنان و سوریه و اردن می‌خواستند با اسرائیل بجنگند و در نهایت صلح کردند و معلوم نشد عرفات چگونه از این دنیا رفت.اما حماس آمد و جهاد اسلامی و جهاد حسینی آمد و بر آنها پیروز شد.

چمران در ادامه نطق خود گفت: هرکسی که به حسین کمک کند او هم به پیروزی خواهد رسید. آنهایی که در این دنیا در کشاکش نفس سرکش خود هستند به کمک امام حسین نیاز دارند تا از این دنیای نفسانی کنده شوند و از این تاریکی به روشنایی برسند. از لذایذ زودگذر دنیوی بگذرند و از صندلی‌های جاه و مقام و ریاست کنده شوند و به دنیای واقعی عشق و شور حسینی بروند.

او گفت: کسانی هم این راه را طی کردند و خداوند نخواست که در جبهه‌های جنگ به شهادت نایل آیند. آنها در کوره راه‌های پرپیچ و خم دنیایی حلاوت و شیرینی دیدار شهدا را داشته‌اند و در نور خیره کننده این مسیر قدم می‌زنند تا به فیض عظمای شهادت برسند و این سعادتی بسیار بزرگ است. سخن آخر امام حسین این بود که ما به قضای الهی تن داده‌اید و آنرا می‌پذیریم و ما نیز همین راه را طی می‌کنیم و قضای الهی را می‌پذیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز