خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از ۲۶ کلاس درس در تفرش، آشتیان و فراهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۱۲۸

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی گفت: ۲۶ کلاس درس در سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان آماده بهره‌برداری و تحویل به آموزش‌وپرورش است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی اظهار کرد: این کلاس‌ها، در قالب چهار طرح در شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان تا مهرماه به اداره کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی تحویل و با بهره‌برداری از این طرح‌ها، سه هزار و ۱۸۲مترمربع به سطح فضاهای آموزشی این شهرستان‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۱۲میلیارد ریال منابع مالی برای ساخت و بهره‌برداری از این طرح‌ها، هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی گفت: ۱۰میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی سال گذشته برای ساخت مدرسه در سه شهرستان تفرش فراهان و آشتیان هزینه شده است.

محمدی، میانگین سرانه فضای دانش‌آموزی شهرستان آشتیان را هفت و ۷۳صدم مترمربع، فراهان ۶و هفت‌دهم مترمربع و تفرش را ۱۰.۲۲صدم مترمربع عنوان کرد و گفت: سرانه فضای دانش‌آموزی در این شهرستان‌ها از میانگین کشوری آن (پنج و ۲دهم مترمربع) بیشتر است.

وی ادامه داد: ۲۵کلاس درس در شهرستان فراهان و ۳۷کلاس در شهرستان تفرش نیازمند تخریب و بازسازی است و ۹۵کلاس در فراهان و ۱۰۰کلاس در تفرش نیازمند مقاوم‌سازی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام‌شده در سه شهرستان آشتیان، تفرش، فراهان هیچ مدرسه خشتی، گلی و سنگی وجود ندارد.

محمدی، استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس را از اولویت‌های اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی عنوان کرد و گفت: سامانه گرمایشی تمامی مدارس سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان تا پایان سال آینده، استانداردسازی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز