خبرگزاری کار ایران

امروز تکرار و بازگویی حوادث انقلاب بیش از پیش اهمیت یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۵۶۸

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: امروز ۴۰ سال از فاجعه هفتم تیر گذشته است و لزوم تکرار و بازگویی آن اتفاق و اتفاقات دیگر تاریخ انقلاب برای نسل‌های جوان بیشتر از گذشته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سعید اوحدی روز دوشنبه ۷ تیرماه در نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی حقوق بشر آمریکایی که در سالن شهید رسول‌زاده و به صورت همزمان از طریق ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، تصریح کرد: فجایع و جنایات متعددی در طول تاریخ انقلاب علیه مردم ما رقم خورده است که یکی از نمونه‌های آن بمباران شیمیایی سردشت است که جنایتی بزرگ و بی‌سابقه بود اما پیگیری‌های صورت گرفته برای احقاق حقوق قربانیان به دلیل نقص قوانین بین‌المللی هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: متأسفانه در پروتکل ژنو راهکارهای اجرایی برای برخورد با حکومتی که از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند دیده نشده است و دنیای استکبار نیز علی‌رغم ادعاهای ظاهری خود موانعی را برای این برخوردها ایجاد می‌کند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: این موضوعات از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری و همچنین وزارت امور خارجه پیگیری می‌شوند و نتایج برگزاری چنین پنل‌هایی می‌تواند در این مسیر به آنان کمک کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فراز و نشیب‌های طول تاریخ انقلاب گفت: یکی از رسالت‌های امروز ما که انقلاب را دیده‌ و تجربه کرده‌ایم انتقال این اتفاقات و فراز و نشیب‌ها به نسل‌های بعدی است که انقلاب و جنگ را ندیده‌اند. امروز ۴۰ سال از فاجعه هفتم تیر گذشته است و لزوم تکرار و بازگویی آن اتفاق و اتفاقات دیگر تاریخ انقلاب بیشتر از گذشته شده است.

اوحدی افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) با دست خالی از آن گردنه‌های سخت عبور کرد و امروز نیز که در اوج اقتدار قرار داریم، با همان کلیدواژه و هدایت مقام معظم رهبری همچنان مسیر موفقیت را طی می‌کنیم و این مسیر تا تحقق تمدن نوین اسلامی ادامه می‌‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم تصریح کرد: اگر جامعه بخواهد به سعادت برسد باید حقوق همه مردم به صورت متقابل رعایت شود و همگان مکلف هستند حق یکدیگر را ادا کنند.

وی افزود: در چنین نگاهی تنها دولت نیست که به گردن مردم حق دار‌د، بلکه مردم نیز حقوقی نسبت به دولت دارند. اگر برخی کشورها گردن‌کشانه به هر جنایتی دست بزنند و مردم ساکت باشند حتماً جامعه جهانی رو به افول خواهد رفت.

در ادامه این نشست از جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان هفتم تیر تقدیر به عمل آمد.

در بخش دیگری از این نشست پنل علمی و تخصصی بررسی ابعاد حقوقی حقوق بشر آمریکایی با حضور مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران و کارشناسان و متخصصان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز