خبرگزاری کار ایران

یک سوم پرستاران تهران به کرونا مبتلا شدند/ درخواست برای افزایش سهمیه طرح ترافیک پرستاران

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۰۹۹

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه بسیاری از بیمارستان‌های تهران در محدوده مرکزی شهر قرار دارند، این درخواست را از شورای شهر داریم که سهیمه طرح ترافیک برای پرستاران افزایش یابد و تخفیفی برای پرستاران در نظر گرفته شود چرا که تردد آن‌ها به سطح شهر راحت‌تر خواهد شد و می‌تواند کمک بزرگ و خبر خوشی از سوی شورای شهر برای پرستاران باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر با حضور رییس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ از خانواده‌های پرستاران شهدای مدافع سلامت تقدیر شد. 

آرمین زارعیان با اشاره به مسائل و مشکلات جامعه پرستاری گفت: از همه گیری کرونا نزدیک به یک سال می‌گذرد و با توجه به شرایط این بیماری، امکان درمان مستقیم تاکنون میسر نشده است و آنچه اتفاق می‌افتد معطوف به مراقبت از بیماران مبتلا است که این امر توسط حوزه‌های پرستاری و رشته‌های مرتبط با آن است.

او با بیان اینکه در تهران ۳۵ هزار پرستار مشغول به خدمت هستند گفت: از این تعداد براساس آمار تاکنون نزدیک به یک سوم آن‌ها که نزدیک به ۱۲ هزار پرستار هستند به کرونا مبتلا شدند و از این میان ۲۳ نفر شهید مدافع سلامت هستند.

زارعیان با بیان اینکه هیات مدیره نظام پرستاری می‌تواند به مجموعه مدیریت شهری در حوزه ارتقا سلامت کمک کند ادامه داد: در مجموعه شهر تهران نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر پرستار داریم و تعدادی بیشتر از آن پرستار داریم که فرصت کار پیدا نکردند و اگر فرصت شغلی برای آن‌ها فراهم نشود؛ ارتقا سلامت با مشکل مواجه خواهد شد و از طرفی بکارگیری این پرستاران امکان فعالیت کسانی که در بیمارستان‌ها استخدام نشدند را فراهم و می‌تواند با اقدام بسیار ساده یک پرستار اقداماتی از قبیل پایش و غربالگری انجام شود. 

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ ادامه داد: در شرایط کرونا امکان مراجعه بسیاری از شهروندان به بیمارستان یا میسر نبود و یا به صلاح نیست و امکانات و خدمات مراقبتی خیلی ساده می‌تواند از طریق مراقبت در منزل فراهم شود و اگر چنین موضوعی را در دستور کار قرار دهد، در ارتقا سلامت شهروندان کمک کننده خواهد بود. 

او به نمایندگی از پرستاران شهر تهران درخواست‌هایی را مطرح کرد و گفت: اگرچه که مهم است از پرستاران در مسائل مادی تقدیر شود و به مسائل معیشتی آن‌ها تقدیر شود، اما بحث توجه معنوی به خدمات پرستاری باید مورد توجه قرار گیرد. سالیان متمادی است که در شهر ارائه خدمت می‌دهیم و در شرایط سخت کمتر دیده شد. اما در سال جاری به دلیل شیوع اپیدمی این خدمات به دید همگان آمد و اگر مدیریت شهری توجه بیشتری به حوزه حمایت معنوی کند، برای مثال نصب بیلبوردهایی در سطح شهر و تقدیر و تشکر از خدمات آن‌ها باعث ارتقا روحیه پرستاران خواهد شد و حس می‌کند کسانی به کار او متوجه هستند و انگیزش معنوی خستگی‌ها را از تن پرستاران خارج خواهد کرد. 

زارعیان گفت: نامگذاری معابر و اماکن به نام شهدای مدافع سلامت نیز می‌تواند رخ دهد هرچند که اقداماتی در این باب صورت گرفته است. 

او همچنین درخواست کرد تا سهیمه طرح ترافیک پرستاران افزایش یابد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از بیمارستان‌های تهران در محدوده مرکزی شهر قرار دارند، این درخواست را از شورای شهر داریم که سهیمه طرح ترافیک برای پرستاران افزایش یابد و تخفیفی برای پرستاران در نظر گرفته شود چرا که تردد آن‌ها به سطح شهر راحت‌تر خواهد شد و می‌تواند کمک بزرگ و خبر خوشی از سوی شورای شهر برای پرستاران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز