خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذزبایجان غربی گزارش می‌دهد؛

اوضاع نامناسب باغ وحش ارومیه/ مدیر باغ وحش: درآمدمان به صفر رسیده است/ مسئولان از کارگران مجموعه حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۰۲۵

باغ وحش ارومیه به عنوان یکی از بدنام‌ترین و متروک‌ترین باغ‌های وحش در سطح کشور به شمار می‌رود که شرایط نامناسب آن در نگهداری از حیوانات بارها خبرساز شده است. باغ وحشی که انتظار می‌رود مسئولان محیط زیست نسبت به بهبود شرایط نگهداری از حیوانات در آن اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، باغ وحش ارومیه علیرغم دارا بودن پتانسیل بسیار بالا متاسفانه در حال حاضر وضعیت چندان مناسبی ندارد.

نمونه این باغ وحش در شهرهای دیگر با استقبال عموم مواجه شده است ولی در سایه برخی بی‌تدبیری ها این ظرفیت خوب در شهر ارومیه نادیده گرفته شده است و مسئولان گویا خیال رسیدگی و ساماندهی به آن را ندارند.

تاکنون بارها شاهد تصاویری از اوضاع نامساعد این مکان بوده‌ایم اما هر بار به جز چند وعده بی‌حاصل نتیجه قابل توجهی عاید نشده است.

  به دنبال شیوع کرونا اوضاع باغ وحش ارومیه با وضعیت اسفناک نه تنها برای حیوانات این محل، بلکه به لحاظ اقتصادی نیز آسیب‌هایی را برای کارکنان این مکان در پی داشته است.

باغ وحش ارومیه در حالی که می‌توانست با مدیریت درست در بحث درآمد زایی نقش موثری داشته باشد و مورد استقبال مردم باشد متاسفانه به علت کاستی‌های موجود سبب شده است کمتر گردشگری رغبت حضور و دیدار از این مجموعه را داشته باشد.

اگرچه کم و کاستی از سوی دستگاه متولی قابل کتمان نیست، اما اکنون با شرایط بد اقتصادی ناشی از کرونا و آسیب های پیش آمده از این بیماری، حمایت  مسئولان می تواند گره گشای مشکلات پیش آمده برای این مرکز تفریحی استان باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت باغ وحش ارومیه گفت: این باغ وحش خصوصی بوده و یک سرمایه گذار فقط برای احداث مجوز گرفته است.

نظری افزود: به جهت این که بعضی از قفس‌ها فاقد سیستم استانداردی که مد نظر سازمان حفاظت محیط زیست است را ندارند، مجوز بهره برداری برای این مجموعه صادر نشده است.

وی افزود: امید براین است که مسئول این باغ وحش برای استانداردسازی برخی از قفس های غیر استاندارد اقدام کرده و هرچه سریع تر استانداردسازی انجام دهند. این استاندارد سازی نیز نیازمند کمک است زیرا این باغ وحش یک مجموعه خصوصی است، سازمان محیط زیست نیز تا حد توان در این راستا به این باغ وحش کمک خواهد کرد.

اکبرپور مدیر باغ وحش دورنای ارومیه در گفت وگو با ایلنا، اظهار داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و با دستور صریح سازمان حفاطت از محیط زیست استان از آغاز سال ۹۹ باغ وحش ارومیه تعطیل شده است.

وی افزود: باغ وحش ها در هر استان و شهری جهت جذب گردشگر و توریست در آن مناطق ایحاد شده اند. قبل از شیوع کرونا تعداد بازدید کننده از باع وحش ارومیه نسبتا خوب بود و ما درآمد حاصل از آن را خرج خوراک حیوانات موجود در این مکان می کردیم ولی متاسفانه با شیوع کرونا درآمد این مجموعه به صفر رسیده است و ما برای خوراک حیوانات از جیب خود خرج می کنیم. 

اکبر پور با شکایت از اوضاع مالی این مجموعه گفت: این مجموعه از طرف هیچ نهاد و اداره ای حمایت نشده است تاکنون هیچ جلسه ای در استانداری یا فرمانداری شهرستان ارومیه برای حل مشکلات باع وحش تشکیل نشده است. 

مدیر باع وحش دورنای ارومیه در ادامه تصریح کرد: ۸۵ درصد استاندارد سازی قفس های نگهداری حیوانات انجام گرفته است که در این راه محیط زیست استان همکاری های لازم را با این مجموعه انجام داده است.

اکبرزاده با بیان اینکه این مجموعه ارتباط مستقیم با موجودات زنده دارد، افزود: تعطیل یا غیر تعطیل بودن این مجموعه در روند رسیدگی کارکنان به حیوانات تاثیری ندارد چرا که موجودات زنده برای بقای زندگی خود نیاز به رسیدگی و خوراک دارند و در تمام ایام تعطیلی این امور به نحو احسن در مورد حیوانات صورت گرفته و رسیدگی های لازم انجام شده است.

 وی در مورد تخصیص وام کرونایی به این مجموعه بیان کرد: با پیگیری های لازم از طرف اداره کار و تعاون متاسفانه این مجموعه نتوانسته از وام کرونایی دولت استفاده کند و اداره کار به صراحت اعلام کرده که این مجموعه شامل پرداخت وام کرونایی نمی‌شود.

اکبر پور  در خاتمه از مسئولان استانی خواست تا در جهت رسیدگی به اوضاع اقتصادی کارکنان این مجموعه گام هایی را بردارند و حمایت های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز