خبرگزاری کار ایران

تداوم بارش باران در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۹۴۵

از کوهنوردی و اتراق در بستر رودخانه و مسیل ها خودداری کنید

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به تداوم بارش باران در استان به شهروندان هشدار داد از کوهنوردی و اتراق در بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین شرایط جوی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و پیش‌بینی اداره هواشناسی آذربایجان غربی با تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: این هشدار به دلیل رگبار متناوب باران و رعدوبرق، همراه با وزش باد گاهی شدید و احتمال گردوخاک است این سامانه بارشی از روز گذشته شروع تا فردا تداوم خواهد داشت.

صابری تصریح کرد: به دنبال این هشدار، احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بارش تگرگ و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: احتمال خسارت به سازه‌ها بر اثر تندباد لحظه‌ای نیز دور از انتظار نیست، شهروندان باید از سفرهای غیرضروری، فعالیت‌های کوهنوردی و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی یادآور شد: شهروندان نکات ایمنی توصیه شده از سوی کارشناسان را رعایت کرده و از کوهنوردی و دیگر فعالیت‌هایی که نیاز به حضور در طبیعت دارند، خودداری کنند همچنین از اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انجام سفرهای غیرضروری پرهیز شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای ارومیه ۱۱.۲۲سانتی گراد و گرم‌ترین شهرستان پلدشت با دمای هوای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین شهر پلدشت مثبت پنج درجه سانتی‌گراد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز