خبرگزاری کار ایران

بارش باران و کاهش دما در نوار شمالی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۲۶۲

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و کاهش دما در نوار شمالی کشور طی روز جمعه خبر داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات هرمزگان، جنوب فارس و برخی مناطق استان اردبیل رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه با نفوذ جریانات خشک شمالی در ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب، برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی و شنبه آینده در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، سواحل دریای خزر، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و شمال شرق سمنان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه آینده بارش‌ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه خواهد داشت.

روز شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر علاوه بر این مناطق در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

طی 5 روز آینده در شرق کشور به‌ویژه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز تا شنبه آینده آسمان شهرهای نجف،‌کربلا، کاظمین و سامرا صاف همراه با وزش باد و احتمال وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است.

بیشینه دما امروز اول شهریورماه در شهرهای نجف 49 درجه، کربلا 48، کاظمین 49 و سامرا نیز 48 درجه خواهد بود. بیشینه دما در شهرهای مرزی ایران نیز از جمله تمرچین 36 درجه، باشماق 39 درجه، خسروی 47 درجه، مهران 48، چذابه 49 و شلمچه 47 درجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز