خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار خسارت به محصولات کشاورزی برای ۲۲ استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۱۱۰

سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار خسارت به محصولات کشاورزی ۲۲ استان، از کاهش دما طی امروز و فردا در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در نوار غربی کشور فعال بوده و باعث رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در شمال غرب،‌ غرب، جنوب غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌البرز و غرب تهران می‌شود.

در جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان وزش باد شدید، نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا ادامه دارد. در مرکز،‌ جنوب، شرق و جنوب شرق کشور نیز ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

فردا یکشنبه این وضعیت در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت، ضمن این‌که طی 2 روز آینده در سواحل دریای خزر به ویژه گیلان و غرب مازندران بارش باران با احتمال رعدوبرق پیش بینی شده است.

روز دوشنبه در نوار غربی کشور جو پایداری همراه با افزایش دما حاکم می‌شود و در نوار شرقی کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد و سامانه بارشی به‌تدریج از کشور خارج خواهد شد.

روز سه‌شنبه در برخی مناطق واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، شرق سمنان و خراسان رضوی بارش پراکنده روی می‌دهد. روز چهارشنبه در استان‌های واقع در مرز غربی کشور و برخی مناطق شمال غرب ابرناکی، رگبار پراکنده، گاهی وزش باد و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

امروز و فردا در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما روی می‌دهد و از دوشنبه تا چهارشنبه در این مناطق روند افزایش دما حاکم می‌شود.در شمال شرق و شرق کشور نیز کاهش نسبی دما طی امروز و فردا و افزایش نسبی دما از روز سه‌شنبه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز