خبرگزاری کار ایران

صادرات بیش از ۷۲۰ هزارتن کالا از گمرکات آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۲۶۱

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از صادرات ۷۲۰ هزار تن کالا از گمرکات استان خبر داد.

محمد دهقان در گفت و گو با ایلنا، اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری از گمرکات استان ۶۲۰ هزارتن انواع کالاهای تولید داخل به بازارهای همسایه و اورآسیا صادر شده است.

وی ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان را ۴۶۲ میلیون دلار بیان کرد و گفت:این میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۶ درصد افزایش داشته است.

دهقان عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را کنسانتره، محصولات پلاستیکی، محصولات فلزی، میوه و تره بار بیان کردو گفت: مقصد محصولات صادراتی استان به  کشور چین، عراق و ترکیه است.

وی افزود: همچنین در مدت زمان یاد شده ۶۰ میلیون تن انواع کالای تولید داخل به ارزش ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از گمرکات کشور صادر شده است که از لحاظ وزنی ۳۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۶۱ درصد افزایش داشته است.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت  آذربایجان غربی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور با وجود تحریم های ظالمانه علیه کشور ۳۰۲ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۴۹۸ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۹۹ درصد افزایش یافته است.

دهقان خاطر نشان کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزارتن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۲۳ میلیارد و یکصد میلیون دلار از کل گمرکات کشور وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی  عمده کالاهای وارد شده به کشور را مواد اولیه، انواع قطعات آسانسور، یراق آلات، قطعات خطوط تولید بیان کرد و گفت: این واردات از کشورهای ترکیه، چین و امارات به کشور صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز