خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی:

اولین جلسه از سری نشست‌های ادبیات آیینی و عاشورایی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۳۲۵

این نشست به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان و همچنین به بهانه نیمه شعبان و شعر مهدویت برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از برگزاری اولین جلسه از سری نشست‌های ادبیات آیینی و عاشورایی در حوزه هنری این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن میلانی گفت: این نشست به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان و همچنین به بهانه نیمه شعبان و شعر مهدویت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقش شعر و شاعران آیینی را در غنای فرهنگی نمی توان نادیده انگاشت، ‌گفت: بر همین اساس قرار است در اولین جلسه از سری نشست های ادبیات آیینی و شعر عاشورایی از پیرغلامان ادبیات عاشورایی تجلیل می شود.

میلانی شاخصه مهم این جلسه را حضور شاعران شهرستان های استان عنوان کرد و گفت: توجه به شاعران شهرستانی و حمایت از آنها جزء مهمترین برنامه های ما برای دفتر شعر حوزه هنری محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شعر یکی از شاخصه‌ها و به عنوان­شناسنامه حوزه هنری محسوب می‌شود و از همین رو شاعران مرتبط با حوزه هنری بایدبه تبادل و ارتباطات بیشتری از طریق برگزاری پاتوق‌های شعری و جلسات و همایش‌های متفاوت با حوزه هنری برقرار کنند.

میلانی با تاکید بر مظلومیت شعر آیینی از دست اندر کاران شعر آیینی خواست با جدیت بیشتری به نظارت در این رابطه بپردازند.

گفتنی است: اولین جلسه از سری نشست های ادبیات آیینی و شعر عاشورایی روز دوشنبه در مورخه ۱۹ خرداد ماه سال جاری از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در محل حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد و علاقمندان به شعر آیینی و عاشورایی می توانند در این جلسه شرکت نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز