خبرگزاری کار ایران

فضای سبز منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، ۲۳ درصد افزایش یافت

کد خبر : ۱۵۴۲۸۱

با انجام مطالعات طراحی اجرای آبیاری قطره‌ای وآزمایشات آب وخاک، ۸۰ درصد از مساحت کل فضای سبز احداثی منطقه مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای گردیده که تاکنون مبلغ ۶۲۰ میلیون ریال برای اجرای آن هزینه صرف شده که امید است در سال آینده کل مساحت فضای سبز منطقه به این سیستم مجهز شود.

ایلنا: رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافندغیرعامل منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، از افزایش ۲۳ درصدی فضای سبزاین منطقه درسال جاری خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فرهاد قدیمی گفت: با احتساب کل مساحت فضای منطقه به ۱۴۹ هکتار، فضای سبز منطقه از ۲۸ هکتار به ۳۰ هکتار افزایش یافته است و این رقم بیانگر این رشد فضای سبز کل منطقه در سا لجاری است.
وی افزود: با انجام مطالعات طراحی اجرای آبیاری قطره‌ای وآزمایشات آب وخاک، ۸۰ درصد از مساحت کل فضای سبز احداثی منطقه مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای گردیده که تاکنون مبلغ ۶۲۰ میلیون ریال برای اجرای آن هزینه صرف شده که امید است در سال آینده کل مساحت فضای سبز منطقه به این سیستم مجهز شود.
قدیمی همچنین به شناسنامه دارکردن درختان منطقه اشاره کرد و گفت: بطور کلی این واحد با شناسنامه دارکردن درختان از محیط زیست محافظت کرده و در این راستا در طرح نخست برای نصب نشانگر روی ۷۱۷ اصله نهال، عملیات شناسنامه دار کردن انجام یافته و در ادامه این پروژه در تلاش هستیم تمامی درختان فضای سبز منطقه به نشانگر الکترونیک مجهز شوند.
رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل منطقه ۸ عملیات انتقال گاز به فعالیت‌های صورت گرفته درجهت گسترش فضای سبز در این منطقه اشاره کرد و افزود: تقدیر از چهار واحد نمونه زیست محیطی اردبیل، تبریز، مرگنلر و بوکانبه جهت رعایت دستورالعملهای زیست محیطی و اقدامات صورت گرفته، توسعه آبیاری قطره‌ای و بارانی در فضای سبز ایجاد شده، کاشت چندین اصله نهال در محوطه‌های فضای سبز ایستگاه‌ها و یاردهای منطقه، نظارت بر توسعه و نگهداشت فضای سبز تاسیسات و شناسنامه دار نمودن درختان، از جمله فعالیهای انجام یافته این واحد در طول سال بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز