خبرگزاری کار ایران

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی:

مالکیت سینما آزادی تبریز به حوزه هنری برگردد / ۷ سینمای آذربایجان شرقی غیرفعال هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۰۳۲

مالکیت سینمای آزادی تبریز به نیروی انتظامی منتقل شده که آن‌ها نیز آن را فروخته‌اند. ما امیدواریم مالکیت سینما آزادی به حوزه هنری برگردد و یا حداقل پول آن را برگردانند.

ایلنا: رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: تعداد سینمای‌های استان آذربایجان شرقی ۱۲ سالن بوده که از این تعداد فقط ۵ سالن از ۱۲ سالن در کل استان فعال می‌باشد.
به گزارش ایلنا حسن میلانی در گفتگو با خبرنگاران همچنین به وضعیت بلاتکلیف سینما‌ها اشاره کردو افزود: مالکیت سینمای آزادی تبریز به نیروی انتظامی منتقل شده که آن‌ها نیز آن را فروخته‌اند. ما امیدواریم مالکیت سینما آزادی به حوزه هنری برگردد و یا حداقل پول آن را برگردانند.
میلانی با تأکید بر اینکه کار هنری نباید فدای جناح بندی‌های سیاسی گردد و عرصه هنر بایستی اخلاق محور باشد افزود: رسالت حوزه هنری تولید آثار فاخر ارزشی و دینی می‌باشد و در این زمینه حوزه هنری آذربایجان شرقی در سال جاری کارهای شاخصی انجام داده است.
وی در خصوص عملکرد حوزه هنری استان در حوزه انتشارات اظهار داشت: از اول سال جاری تا کنون سه عنوان کتاب با نام‌های «مشاهیر سخن»، «ختمی‌های ننه فاطمه»، و «خاطرات آزاده سرافراز محمد ملتجایی فرید» توسط حوزه هنری ذربایجان شرقی منتشر شده است.
میلانی تصریح کرد: همچنین چهار ویژنامه در سال جاری شامل ویژه نامه سالروز شکست حصر سوسنگرد با عنوان «معبر ۹»، ویژه نامه بزرگداشت آیت الله بنی فضل در دو شماره با نام «آیت فضل» و نیز ویژه نامه «دیدار یار» که توسط حوزه هنری این استان منتشر شده است.
میلانی همچنین به انتشار و تولید ۱۸ قطعه موسیقی در موضوعات ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی توسط واحد موسیقی حوزه هنری استان در قالب دو آلبوم در سال جاری اشاره کرد و گفت: آلبوم‌های موسیقی «ایران یاشا»، «قطعات محرم» در سال ۹۲ توسط گروه موسیقی حوزه هنری آذربایجان شرقی تولید شده است.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در خصوص عملکرد برگزاری نمایشگاه توسط گروه تجسمی حوزه هنری استان نیز گفت: نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی منتخب آثار ۷۲ بغض بوم، نمایشگاه خوشنویسی «روح ا…»، نمایشگاه عکس «قبله نگاه»، «نمایشگاه مجازی پوس‌تر ۹ دی»، و نمایشگاه‌های محصولات قرآنی و ایستگاه نقاشی کودک، نمایشگاه هفته دفاع مقدس، نمایشگاه آثار نقاشی زیر سایه خورشید به مناسبت میلاد امام رضا(ع)، نمایشگاه آثار نقاشی به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی در طول سال ۹۲ برگزار شده است.
وی عملکرد واحد تصویر و نمایش حوزه هنری استان را یادآور شد و گفت: این واحد در سال ۹۲ توانسته است فیلم‌های کوتاه آنا و مهتاب به تهیه کنندگی حوزه هنری آذربایجان شرقی را تولید نماید.
میلانی ادامه داد: فیلم‌های کوتاه آنا، مهتاب به ترتیب به کارگردانی صمد علیزاده، زینال خیری و با موضوع خانه سالمندان و جامعه روشندلان تولید شده است.
وی خاطر نشان کرد: فیلم‌های آنا و مهتاب نیز به ترتیب به موضوعات بررسی آسیب‌های اجتماعی مادران سالخورده در خانه سالمندان، توجه به روشندلان جامعه پرداخته است.
وی برگزاری نشست‌های سینما گپ را از دیگر اقدامات واحد تصویر و نمایش حوزه هنری استان برشمرد و گفت: حوزه هنری استان سال ۹۲ را سالی پربار در خصوص آفرینش‌های ادبی نیز داشت.
میلانی افزود: این واحد در سال ۹۲ برنامه‌های متنوعی را در دست اجرا داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جریان‌شناسی شعر امروز و شرح و تفسیر کلیات شمس تبریزی اشاره کرد.
وی در ادامه به درخشش داستان نویسان تبریزی در جشنواره‌های مختلف منطقه‌ای و کشوری اشاره کرد و گفت: داستان نویسان تبریزی در یازدهمین جشنواره سراسری سوره افتخاراتی را برای استان کسب کرده بودند که از این میان اثر مجید راستی با عنوان «کاش لباس بابایت را می‌پوشیدم» مقام اول جشنواره را در بخش داستان بزرگسال به خود اختصاص داده است.
میلانی اضافه کرد: داستان «وقتی از رضا می‌گویم» اثر مجید راستی از کتاب مجموعه داستان‌های ختمی‌های ننه فاطمه نیز نفر اول جشنواره بسیج استانی انتخاب شده بود.
میلانی راهیابی محمد شکری فرد از شاعران جوان هنرمند حوزه هنری را به جشنواره خوارزمی موفقیت بزرگ حوزه هنری عنوان کرد و گفت: نصف گمشده عنوان کتاب شعر از این هنرمند توانا و شاعر جوان استان است که توانست در جشنواره خوارزمی در بخش شعر حائز رتبه شود.
وی در بخش دیگری از عملکرد سالانه حوزه هنری استان در سال ۹۲ به جشنواره دست‌های کوچک دعا پرداخت و گفت: برای جشنواره امسال ۴۰ هزار دعا ارسال شده بود که در بعضی از این دعا‌ها آسیب‌های اجتماعی از جمله کودک آزاری، طلاق، فشار اقتصادی بر خانواده و زلزله اهر، هریس و ورزقان به صورت برجسته‌ای نمایان و مشهود بود.
میلانی افزود: از میان آسیب‌ها، بی‌پولی والدین و شکایت از مشکلات مالی برجسته ترینشان بود و ما این آسیب‌ها به افراد ذیصلاح گزارش دادیم.
رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در خصوص برگزاری شعر میلاد نبی در سردرود نیز گفت: سعی می‌کنیم تمرکز را از مرکز استان خارج کنیم و برنامه‌ها و جشنواره‌ها را در شهرستان‌ها برگزار کنیم تا استعداد‌ها و پتانسیل‌های بالقوه شهرستان‌ها نیز شکوفا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز