خبرگزاری کار ایران

توسعه ۷۲ کیلومتری شبکه آب خام تبریز در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۷۳۹

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از توسعه ۷۲ کیلومتری شبکه آب خام تبریز در سال جاری خبر داد و گفت: ۴۸۰ کیلومتر شبکه آب خام در شهر وجود داشت و در سال جاری ۷۲ کیلومتر به این شبکه اضافه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سیامک آسیایی در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در تشریح عملکرد این سازمان اظهار کرد: استاندارد سرانه فضای سبز در دنیا با توجه به شرایط آب و هوای شهرها ۲۰ تا ۲۵ متر مربع به ازای هر شهروند بوده و این آمار در کلانشهر تبریز تا پایان سال قبل، ۱۶/۱۶ مترمربع  است.

وی با اشاره به دستورالعمل کاهش ۱۰ درصدی مساحت چمن در سطح شهر، تصریح کرد: ۳۰۹ هکتار از فضای سبز تبریز زیر کشت چمن‌ است که امسال ۲۲ هکتار چمن حذف و به جای آن پوشش گیاهی و درختکاری از گونه های مقاوم کاشت شده است و تا کنون ۷ درصد از هدفگذاری ۱۰ درصدی حذف چمن، تحقق یافته است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به اینکه سم‌پاشی و کوددهی فضای سبز به صورت مستمر انجام می شود، خاطرنشان کرد: در سطح شهر در سه مرحله  گلکاری  انجام شده که در این راستا ۹ میلیون بوته انواع گل‌ های بهاری در طرح استقبال از بهار کاشت شده است.

وی همچنین در تشریح اقدامات سازمان از کاشت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گل از انواع گل‌ها و گونه های گیاهی در طرح کاشت تابستانی امسال خبر داد و گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار بوته از این گلها در گلخانه سازمان و مناطق دهگانه شهرداری پرورش یافته بود.

آسیایی با اشاره به اینکه ۲۱۵ آبنما در سطح تبریز وجود داشته و ۱۰۵ آبنما در حال حاضر فعال است، گفت: سازمان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به رفع ایرادهای آبنماهای غیرفعال خواهد کرد و در موضوع بهسازی و ترمیم وسایل بازی کودکان، مناطق دهگانه اقدامات خود را آغاز کرده ایم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان اینکه سیاست‌گذاری توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز در سال جاری به مناطق ابلاغ شده و در این رابطه کارگروه تخصصی برای ممانعت  از اقدام جزیره ای تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: کاشت ۵۰ هکتاری فضای سبز  در عینالی به شهرداری منطقه ۱ محول شده، تکلیف منطقه ۲ نیز در توسعه فضای سبز مربوط به توسعه در آناخاتون و پارک  شهربانو واقع در ضلع جنوبی اتوبان کسایی بوده است  که  تا به امروز در پارک شهربانو، ۳۰ هکتار از کاشت گونه‌های گیاهی انجام یافته است.

وی در تشریح تکالیف مناطق دهگانه برای هدفگذاری توسعه ۶۰۰ هکتاری، ادامه داد: توسعه فضای سبز ترانشه گذاری اتوبان کسایی توسط منطقه ۳ و ضلع شمالی پارک بزرگ تبریز در کنار بلوار خلبان با مساحت ۳۵ هکتار به منطقه ۴ محول شده است. توسعه ۱۰۰ هکتاری فضای سبز در فاز دوم آرپادره‌سی به همراه ۳۰ هکتار در شهرک نصر نیز از برنامه های فضای سبز  منطقه ۵ در سال جاری است.

آسیایی همچنین پیشرفت فیزیکی، توسعه ۴۰ هکتاری فضای سبز توسط منطقه ۶ در حاشیه اتوبان شهید باکری را ۴۹ درصد خواند و تصریح کرد:  شهرداری منطقه ۷ در راستای راهبرد ۶۰۰ هکتاری فضای سبز، توسعه فضای سبز ۲۰ هکتاری در اتوبان شهید باکری و شهرک اندیشه آغاز کرده است. منطقه ۹ نیز در اتوبان پیامبر اعظم(ص)، ۱۲ هکتار زمین برای کاشت گونه های گیاهی احصا کرده و منطقه ۱۰ نیز مکلف شده کاشت فضای سبز حدفاصل بین پارک پیوند واقع در اتوبان پاسداران تا جایگاه سی ان جی را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در خصوص توسعه شبکه آب خام تبریز، با بیان اینکه مشاور طرح جامع آب خام مشخص شده، افزود: اجرای طرح جامع آب خام برای کلانشهر تبریز ماندگار خواهد بود به طوری که  ۴۸۰ کیلومتر شبکه آب خام در شهر وجود داشت که در سال جاری ۷۲ کیلومتر توسعه داده شده است. ۱۷۰ هکتار از فضای سبز پارک عباس میرزا از آبیاری با تانکر خارج شده و با مکانیزه کردن آبیاری، ۸۰۰ میلیون تومان در هزینه ها صرفه جویی انجام گرفت.

آسیایی در پایان با اشاره به اینکه  توسعه باغات شمالی ائل‌گلی یکی از طرح‌های عمرانی سازمان است که ۴ هکتار آن تمام شده و کفسازی در دست اجرا است، اظهار کرد: توسعه باغات شمالی ائل گولی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز