خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

مناسب سازی محیط به ضرورتی فراموش تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۰۵

همه افراد از نظر قانون یکسان هستند و بایستی از حقوق اجتماعی یکسان و برابر برخوردار شوند و وظیفه نهاد‌ها و سازمانهای مربوطه است تا خدمات عمومی و رفاهی یکسانی را برای تمامی شهروندان ایجاد کنند تا امکان دسترسی این خدمات برای معلولان نیز همانند شهروندان سالم و عادی فراهم شود.

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر تبریز مناسب سازی محیط را ضرورتی فراموش شده در جوامع امروزی دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا سعید محدثگفت: معلولین درصد بالایی از جمعیت ما را تشکیل می‌دهند و بایستی مناسب سازی محیط برای تردد این عزیزان در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد.
وی ادامه داد: همه افراد از نظر قانون یکسان هستند و بایستی از حقوق اجتماعی یکسان و برابر برخوردار شوند و وظیفه نهاد‌ها و سازمانهای مربوطه است تا خدمات عمومی و رفاهی یکسانی را برای تمامی شهروندان ایجاد کنند تا امکان دسترسی این خدمات برای معلولان نیز همانند شهروندان سالم و عادی فراهم شود.
محدثضمن تاکید بر اینکه مشکلات این قشر آسیب پذیر بایستی توسط مسئولان مورد بررسی قرار گرفته و راهکار‌ها و اقدامات لازم در این رابطه اندیشیده شود افزود: استفاده از آسانسور و رمپ در احداثساختمان‌ها، همسطح سازی معابر عمومی و پارک‌ها برای تردد معلولین، خرید اتوبوسهای مناسب سازی شده و همچنین ایجاد ایستگاهای استاندارد از جمله اقداماتی است که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات افراد معلول را برطرف کند.
وی در پایان تغییر نگرش افراد نسبت به حقوق معلولان و توانمندی‌های آنان و فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه بمنظور مناسب سازی محیط را ضرورت جوامع امروز خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز