خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی گیلان تاکید کرد؛

مناسب‌سازی خیابان‌های شهر برای تردد معلولان

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۳۹

به گفته مدیرکل بهزیستی گیلان، باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و بکارگیری نیروهای متخصص و کارآزموده در راستای مناسب سازی فضای شهری برای استفاده از این اقشار جامعه گام برداریم.

مدیرکل بهزیستی گیلان بر مناسب سازی خیابان‌های شهر برای تردد معلولان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین نحوی‌نژاد، به مناسبت روز جهانی عصای سفید، با بیان اینکه آمار طیف نابینایی در استان در حدود ۱۰ درصد است، افزود: آموزش استفاده از عصا، جهت‌یابی و سایر خدمات آموزشی مورد نیاز نابینایان توسط سازمان بهزیستی گیلان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۳۷۰ نابینا و کم بینا در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی گیلان ثبت شده است که خدمات توانبخشی و تجویز وسایل کمک توانبخشی و وسایل مورد نیاز برای خواندن و نوشتن توسط سازمان بهزیستی به نابینایان ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۷۰ دانشجو نابینا در استان مشغول تحصیل هستند ادامه داد: ۱۱ دانشجو در مقطع ارشد و یک دانشجوی نابینا در مقطع دکتری است.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر سه NGO نابینایان در استان مشغول فعالیتند تصریح کرد: تمامی نابینایان استان مستمری بگیر سازمان بهزیستی گیلان هستند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه معلولان ما در استان با مشکلات زیادی مواجهند اضافه کرد: نابینایان و ناشنوایان جسمی و حرکتی در مناسب سازی مشکل دارند.

وی ادامه داد: خیابان‌های کلانشهر برای تردد معلولان و سالمندان مناسب نیست بنابراین باید با برنامه ریزی‌های مدون و بکارگیری نیروهای متخصص و کارآزموده در راستای مناسب سازی فضای شهری برای استفاده از این اقشار جامعه گام برداریم.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه براساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان دستگاه‌های دولتی باید مناسب سازی‌های لازم را برای تردد معلولان انجام دهند تصریح کرد: مسئولان باید برای مناسب‌سازی محیط برنامه‌ریزی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز