خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی جلفا:

کنجدکاران جلفا به ماشین آلات کاشت و برداشت نیاز دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۳

درصورت تامین این ماشین آلات، تولید کمی وکیفی این محصول درسطح منطقه می‌تواند از رشد قابل توجهی برخوردار شود.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا گفت: برداشت دانه کنجد از۳۰ هکتار اراضی زیر کشت این محصول در روستاهای دوزال، کردشت، میانه‌کرد احمد و نوجه‌مهر بخش سیه رود این شهرستان آغازشده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا عباسی درگفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کنجد محصولی است که بر هردارویی ترجیح داشته و تقریبا بیشتر مواد مورد ساختمان بدن را داراست گفت: این محصول غذایی پرارزش برای انسان و دارای خواص گوشت ولی فاقد مضرات آن است.
وی افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۹ تن کنجد از مزارع این شهرستان برداشت شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا با بیان اینکه محصول کنجد در این شهرستان در نیمه نخست ‏تیرماه کشت و زمان برداشت آن از ابتدای آبان ماه است گفت: ارتفاع بوته گیاه کنجد یک تا دو متر بوده و با زردی رنگ آن زمان ‏برداشت محصول فرا می‌رسد.
عباسی اضافه کرد: روش برداشت کنجد در این شهرستان دستی و ‏یک هفته بعد از برداشت، عملیات بوجاری و تمیز کردن شروع می‌شود تا‏ پس از عملیات جداسازی دانه از بوته وغربال گیری، در ‌‌نهایت محصول بعد از بسته بندی ‏برای فروش آماده می‌گردد ولی عمده مشکل کنجدکاران عدم وجود ماشن‌آلات کاشت و برداشت دانه‌های روغنی بوده ودرصورت تامین این ماشین آلات، تولید کمی وکیفی محصول درسطح منطقه می‌تواند از رشد قابل توجهی برخوردار شود.
گفتنی است کنجد قوت، جوانی، تعادل زندگانی و صحت را به انسان بخشده و طعم گوارای آن مطبوع و بخوبی برای انسان درهر سنی قابل هضم است. برای زن، مرد، بزرگ وکوچک جهت تداوم زندگی وطول عمر مفید و اثر آن درتعویض سلولهای بدن بسیارسریع است. در زندگانی جدید که فکر بشر بیش از سایر اعضای بدن او به کار می‌رود، استفاده از کنجد بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز