خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

اختلافات کارگری در آذربایجان شرقی ۲۲ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۳۰

رابطه دادگستری و حوزه کار و کارگری به واسطه ارجاع پرونده‌های اختلافی این حوزه به دادگستری است که در سال‌های ۹۰ و ۹۱ با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و تاثیر آن بر حوزه کار و کارگری به ترتیب یک هزار و ۳۷۱ و دو هزار و ۱۴۸ فقره اجراییه در این حوزه صادر شد که افزایشی حدود دو برابر را نشان می‌دهد.

ایلنا: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: با وجود افزایش آمار اختلافات کارگری - کارفرمایی در سال‌های گذشته، این آمار در شش ماهه نخست امسال کاهش ۲۲ درصدی داشته است.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مالک اژدر شریفی در همایش تخصصی بررسی روابط کار اظهار داشت: بر اساس موازین و آموزه‌های اسلامی تلاش برای کسب روزی حلال اجری همسان جهاد در را خدا دارد و بر همین اساس رابطه کارگر و کارفرما بایستی رابطه‌ای حمایتی و فرزند و پدری باشد.
وی افزود: رابطه دادگستری و حوزه کار و کارگری به واسطه ارجاع پرونده‌های اختلافی این حوزه به دادگستری است که در سال‌های ۹۰ و ۹۱ با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و تاثیر آن بر حوزه کار و کارگری به ترتیب یک هزار و ۳۷۱ و دو هزار و ۱۴۸ فقره اجراییه در این حوزه صادر شد که افزایشی حدود دو برابر را نشان می‌دهد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تصریح کرد: با توجه به کاهش ۲۲ درصدی آمار شش ماهه نخست سال جاری نسبت به سال ۹۱ و نیز گشایش‌های صورت گرفته در امور سیاسی کشور امیدواریم این روند سیر کاهشی خود را در شش ماه دوم امسال نیز ادامه دهد.
حجت الاسلام شریفی با تاکید بر نقش سازمان‌های دولتی در حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: دادگستری آذربایجان شرقی با تشکیل کمیته حمایت از سرمایه گذاران سعی دارد مشکلات این حوزه را در ارتباط با بانک‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی و حتی بخش خصوصی حل کند.
وی با اشاره به رویکرد حمایتی دادگستری در بخش صنعت و تولید تاکید کرد: با توجه به توان ورود این کمیته در حوزه‌های مختلف، حمایت کامل از سرمایه گذاران با عملکردی صحیح و برخورد با سرمایه گذارانی که مشکل حقوقی دارند، در اولویت برنامه‌های کمیته حمایت از سرمایه گذاران دادگستری قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز