خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

دو بخش دیگر علما و مفاخر آذربایجان در حال آماده سازی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۳۹

احداثموزه علما برای معرفی علما و فقهای برجسته آذربایجان و ‌ایجاد موزه شعرا در محل مقبره‌الشعرای تبریز به عنوان فاز‌های بعدی این طرح از اهم برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به شمار می‌رود.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی آذربایجان شرقی گفت: برای ایجاد موزه موقت علما و مفاخر آذربایجان با ۵۰ اثر هنری و ۵۰ زندگینامه از علمای استان ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی داننده که در بازدید آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری از موزه علما و مفاخر آذربایجان با بیان اینکه این موزه با هدف اجرای بخش اول طرح مفاخر آذربایجان به عنوان نمادهای عزت و سربلندی ایران اسلامی ایجاد شده است افزود: این موزه دارای امکانات صوتی برای ارایه شرح زندگی و آثار علما و مفاخر آذربایجان است.
وی گفت: دو بخش دیگر این موزه با نام نویسندگان، شعرا، شهیدان و هنرمندان در دست اجرا بوده و هم اینک موزه هنرهای معاصر تبریز در زمینی با بیش از ۶هزار مترمربع در میدان آذربایجان، در حال آماده سازی است.
داننده با بیان اینکه احداثموزه علما برای معرفی علما و فقهای برجسته آذربایجان و ‌ایجاد موزه شعرا در محل مقبره‌الشعرای تبریز به عنوان فاز‌های بعدی این طرح از اهم برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محسوب می‌شود افزود: این پتانسیل غنی و ظرفیت عظیم دینی، ‌ فرهنگی و علمی و نقش متعالی و تاثیرگذار روحانیت آذربایجان در تاریخ ایران اسلامی که همواره در مسائل مختلف پیشرو بوده و جریان تاریخ این مرز و بوم را در مسیر صحیح هدایت کرده‌اند باید معرفی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان آذربایجان شرقی فرهنگ بالنده و پیشرو اسلامی و ایرانی را مرهون حضور پیوسته و با اقتدار روحانیت و علما برشمرد و گفت: این شخصیتهای برجسته‌ جهانی الگویی برای جوامع بشری هستند و معرفی زندگینامه و آثار قلمی آنان در واقع ادای دین به این بزرگان است.
داننده با بیان اینکه طرح مفاخر آذربایجان با ایجاد زمینه برای هنرمندان جهت تولید آثار هنری، افق جدیدی را فراروی اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد کرده و زمینه تعالی بخشی فرهنگ و هنر استان را فراهم آورده است افزود: این طرح خود به نوعی بستری را فراهم می‌کند تا سبک و مکتب هنرمندان این برهه در حافظه تاریخ هنری این مرز و بوم ثبت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز