خبرگزاری کار ایران

۴۰ ماه بلاتکلیفی کارگران تعاونی روستایی کرمانشاه پس از بیکاری

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۴۹۹

۳۵ کارگر رسمی شرکت تعاونی روستایی کرمانشاه چهل ماه بعد از تعطیلی این تعاونی، از طولانی شدن بلاتکلیفی‌شان خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، ۳۵ نفر از کارگران رسمی شرکت‌های تعاونی‌ روستایی کرمانشاه که از حدود ۴۰ ماه پیش به دلیل شرایط بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بیکار شده‌ بودند با ادامه یافتن بلاتکلیفی‌شان تا به حال چندین بار به نهادهای دولتی استانی و کشوری مراجعه کرده‌اند اما تا کنون از این رایزنی‌ها نتیجه‌ای حاصل نشده است.

کارگران می‌گویند؛ بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها وظایف محوله پیشین تعاونی‌ها که شامل توزیع کالای کوپنی در کشور بود متوقف شد و کارگران شاغل در این شرکت‌ها بیکار شدند.

به گفته کارگران ۵ نفر از همکاران‌شان که سال گذشته بازنشسته شده‌اند به همراه  تعدادی دیگر از کارگران که بعد از سال ۸۸ بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند مطالبات حقوقی و سنوات پایان سال خود را دریافت کنند.

آنان می‌گویند هیچ کس مسئولیتی در قبال کارگرانی که حدود ۲۸ سال سابقه کار دارند نمی‌پذیرد، متولی رسیدگی به مشکلات تعاونی‌های روستایی کشور وزارت جهاد کشاورزی است که تا امروز اهمیتی به مشکلات تعاونی‌ها وکارگرانش نداده است.

به گفته آنان، اعضای هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های روستایی کرمانشاه از دو سال پیش مدعی انحلال تعاونی و پرداخت مطالبات معوقه کارگران هستند اما در این فاصله این اعضاء هیج اقدامی در خصوص انحلال تعاونی و مشخص شدن وضعیت کارگران انجام نداده‌اند.

منابع خبری ایلنا در کرمانشاه همچنین اظهار داشتند؛ تنها خواسته کارگران تعاونی‌های روستایی کرمانشاه مشخص شدن وضعیت شغلیشان و دریافت مطالبات معوقه‌شان در چهل ماه گذشته است.

کارگران می‌گویند سازمان تعاونی‌ روستایی کشور که در راس آن وزارت  جهاد کشاورزی  وجود دارد می‌توانند با فروش بخشی از مستغلات و دارایی‌های این تعاونیها، حقوق کارگران را پرداخت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز