خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه ابزار فروشان در گفتگو با ایلنا:

عمده ابزارها از چین می‌آید/ استاندارد توان تشخیص کیفیت ابزار را ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۷۰

رییس اتحادیه ابزار فروشان گفت: ابزار هایی که در بازار وجود دارد عمدتا از کشور چین وارد شده است.

فریدون غمام نو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار، اظهارداشت: ابزار‌هایی که اکنون در کشور مشاهده می‌شود عمدتا از کشور چین وارد می‌شود و البته در مواردی نیز تولیدات آلمانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و ایران به دلیل نداشتن صنعت قوی در این بخش تنها توان تولید ۲۰درصد ابزار را دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه طی سالهای گذشته گردش مالی در این صنف به شدت کاهش پیداکرده است و فکر نمی‌کنیم در سالجاری نیز اتفاق خاصی رخ دهد.

این فعال صنفی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان استاندارد، بیان داشت: سازمان استاندارد در ایران باید به وظایف خود به درستی عمل کند. آنان باید در تشکیلات خود کارشناسانی داشته باشند که اجناس را به درستی مورد بررسی قرار دهد و نه اینکه تنها با یک دید سطحی اجازه ورود صادر کند. بسیاری از اجناس صنف ما که از مجاری قانونی به کشور وارد می‌شود بی‌کیفیت بوده و این مسئله تمامی فعالان را زیر سئوال می‌برد.

وی همچنین درباره نحوه بازرسی و بررسی شکایات مردمی، گفت: تازمانی که گزارشی به اتحادیه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ارائه نشود بازرسی در دستور کار نبوده اما پس از دریافت گزارش کمتر از ۲۴ ساعت، موارد را بررسی و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز