خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید مکمل های اصل از فروشگاه های اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۹۸۸

استفاده از مکمل‌های ورزشی یکی از بهترین راه‌ها برای به نتیجه رساندن تمرینات ورزشی است. اما باید درکنار رژیم‌های غذایی بسیار حرفه‌ای استفاده شوند که تا جای ممکن از مضرات آن ایمن باشید.

دلایل بسیار زیادی دررابطه‌با استفاده از مکمل‌های بدنسازی برای ورزشکاران وجود دارد که آن‌ها را مجاب به خرید این محصولات کند. مکمل‌های بدنسازی یکی از عناصر مهم در برنامه‌های ورزشی ورزشکاران محسوب می‌شوند که دارای انواع پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه گرفته تا مکمل‌های انرژی و ویتامین‌ها هستند که به ورزشکاران کمک می‌کنند تا به اهداف تمرینات بردنسازی خود برسند.

مکمل‌های ورزشی در تنوع بالایی تولید می‌شوند که هرکدام برای هدف و برنامه‌ای خاص مناسب هستند و در این بین انتخاب بهترین مکمل برایتان ممکن‌ است سخت و چالش برانگیز باشد. در این مقاله به بررسی بیشتر دررابطه‌با نکات مهم در خرید این محصولات می‌پردازیم.

هنگام خرید مکمل باید به چه نکاتی توجه کرد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید قبل‌از خرید این محصول به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از مکمل بدنسازی برای چه افرادی مناسب است؟ بسیاری از افراد هستند که در حوزه‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند اما استفاده از مکمل‌ها نمی‌تواند تاثیر موثری در تمرینات‌شان داشته باشد. بهترین افرادی که می‌توانند از این مواد استفاده کنند بدنسازان، وزنه‌برداران و ورزشکاران حرفه‌ای هستند. موارد دیگری هم دررابطه‌با خرید این محصولات است که بهتر است به آن‌ها هم توجه داشته باشید.

  • معایب استفاده از مکمل‌ها
  • کاربرد اصلی مکمل‌ها بدنسازی
  • انواع مکمل‌های بدنسازی
  • راهنمای خرید مکمل‌ها

در ادامه مقاله به بررسی هرکدام ازاین موارد می‌پردازیم تا با داشتن اطلاعات در این گزینه‌ها بتوانید محصول مورد نیاز خود را به‌آسانی تهیه کنید.

معایب استفاده از مکمل‌ها

ورزش‌کاران بسیاری در دنیا هستند که استفاده از مکمل‌ها را تایید نمی‌کنند. در واقع مصرف نادرست و بدون برنامه از مکمل‌های می‌تواند خطرات و آسیب‌هایی را درپی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ایجاد مشکلات کبدی و کلیوی
  • بروز مشکلات گوارشی، حالت تهوع و دل‌پیچه
  • ریزش موی شدید
  • دفع آب از بدن و بروز دهیدراسیون

در واقع باید به این نکته هم توجه داشته باشید که استفاده از محصولات تقلبی یا غیراورجینال باعث بروز این مشکلات می‌شوند که می‌توانید با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر این مشکل را حل کنید. با مطالعه دقیق دررابطه‌با راهنمای خرید این محصولات هم می‌توانید از بروز چنین عوارضی جلوگیری کنید.

کاربرد اصلی مکمل‌های بدنسازی

قبل‌از بررسی کاربرد این محصولات باید به این موضوع پرداخته شود که مکمل‌ها در 5 دسته تقسیم می‌شوند و به‌شکل‌های قرص، کپسول، پودر، مایع یا بار در بازار به‌فروش می‌رسند. استفاده از هرکدام آن‌ها می‌تواند نتایج زیر را درپی داشته باشد.

  • افزایش بهبود عملکرد ورزشی و بالا بردن سطح انرژی
  • افزایش حجم توده‌های عضلانی
  • کاهش وزن و چربی‌سوزی
  • سازگاری بالا با سبک‌های زندگی خاص
  • افزایش سطح سلامتی کل بدن

یکی از نکات مهمی که باید دررابطه‌با مصرف مکمل بدانید این است که جایگزین رژیم‌های غذایی مناسب و سالم هم می‌تواند باشد و استفاده از آن می‌تواند نتایج بهتر و سریع‌تری را در تمرینات ورزشی به‌همراه داشته باشند.

معرفی انواع مکمل‌های بدنسازیراهنمای خرید مکمل های اصل از فروشگاه های اینترنتی

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به‌تازگی شروع به بدنسازی کرده است باید به این نکته توجه کنید که انتخاب یک مکمل مناسب که می‌تواند برای‌تان مفید باشد، بسیار دشوار است. در این مطلب به بررسی انواع این محصولات که براساس تحقیقات، علم و آنچه متخصصان درباره این کالا می‌دانند می‌پردازیم.

  • کربوهیدرات
  • چربی‌سوز
  • پروهورمونی
  • پروتئین
  • کراتین
  • مولتی‌ویتامین
  • آمینو اسید

مکمل‌های پروتئینی

این مکمل‌ها از اسیدآمینه تشکیل می‌شوند که نقش بسیار مهم و حیاتی در عضله‌سازی ایفا می‌کنند. اگر بدن‌تان را با پروتئین کافی تغذیه کنید بدن به‌حالت آنابولیک درمی‌آید. در این حالت ماهیچه و بدن‌تان انرژی لازم و کافی برای رشد و ترمیم را به‌دست می‌آورد. این درصورتی است که دریافت پروتئین ازطریق غذا ممکن است کمی سخت و کند پیش رود.

مکمل‌های کراتین

کراتین‌ها یکی از مکمل‌های بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند که در 2 نوع پودری و قرص در بازار وجود دارند. به‌طور طبیعی کراتین درون گوشت یافت می‌شود و افرادی که گیاه‌خوار هستند تمایل به مصرف این مکمل‌ها دارند. تقریبا 95درصد کراتین‌ها در ماهیچه‌های استخوانی وجود دارند. یکی از مزیت‌های استفاده از این مکمل افزایش حداکثری قدرت و انرژی خروجی در طول ورزش است.

مکمل مولتی ویتامین

این محصولات سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند که به تقویت و فعالیت درست بدن کمک می‌کنند. با درنظرگرفتن سبک زندگی پرمشغله و نادرست در این روزها باید بیشتر به دریافت ریزمغزی‌ها توجه کنید. استفاده از مولتی‌ویتامین‌ها دارای مزیت‌هایی مانند کمک به تجزیه اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه، حفظ سلامت استخوان، مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد، افزایش فعالیت انسولین و کمک به حفظ تعادل مایعات هستند.

مکمل بدنسازی آمینو

آمینوها بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها هستند که به 2 دسته مهم تقسیم می‌شوند. دسته اول ضروری بوده و با تأمین ازطریق مصرف غذا و مکمل ایجاد می‌شود و غیرضروری که با تأمین ازطریق خود بدن ساخته خواهد شد.

مکمل کربوهیدرات

این روزها محبوبیت زیاد رژیم‌های کم کربوهیدرات و کتوژنیک باعث شده که بسیاری از ورزشکاران از مصرف کربوهیدرات‌ها به‌کلی صرف‌نظر کنند. این مورد سبب شده تا شهرت خوبی دربین ورزشکاران حرفه‌ای نداشته باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که چه یک ورزشکار کاردیو باشید یا یک بدنساز بی‌هوازی، کربوهیدرات‌ها می‌توانند نقشی مهم و ارزشمند در رژیم غذایی شما داشته باشند.

مکمل چربی‌سوز

راهنمای خرید مکمل های اصل از فروشگاه های اینترنتیراهنمای خرید مکمل های اصل از فروشگاه های اینترنتی

این مکمل‌ها دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند به آب شدن چربی‌های‌تان کمک کنند اما باید توجه داشته باشید که معجزه‌ای درکار نیست. این مواد تنها مکمل هستند و استفاده از یک برنامه غذایی و ورزشی سالم بهتر می‌تواند در سلامت و کاهش وزن‌تان به شما کمک کند.

مکمل پروهورمونی

این مکمل‌ها می‌توانند طبق فرآیندهایی به تحریک و رشد عضلاتتان کمک کنند. با رعایت مواردی مانند پایبندی به برنامه تمرینی، رژیم غذایی مناسب و خواب لازم می‌توانید تاثیرات این مکمل را در تمرینات خود بیشتر ببینید.

جمع‌بندی

از مهم‌ترین مواردی که در تمرین و تغذیه هر وزشکار حرفه‌ای لازم یا ضروری است استفاده از مکمل‌های بدنسازی معرفی می‌شوند. این مواد با دارا بودن ترکیباتی که سبب می‌شوند تا مواد مورد نیاز به بدن‌تان به‌صورت مستقیم برسد شما را هرچه سریع‌تر به هدف‌تان از تمرین خواهد رساند.

باید توجه داشته باشید که استفاده از این محصولات باید درکنار رژیم‌های غذایی و تمرینات درست انجام شوند که در غیر این صورت می‌توانند مخرب هم باشند و تهیه این مواد به‌صورت اصل و اورجینال یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

 

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز