خبرگزاری کار ایران

مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان آماده خریداری و گردآوری کتاب آثار کاشان است

رئیس مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان، از خریداری و تهیه آثار نویسندگان و مؤلفان کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمد مشهدی نوش آبادی با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کاشان شناسی در این دانشگاه گفت: پروفسور شروین عرفانی حدود سه هزار جلد کتاب‌های مربوط به کاشان از مرحوم پدر خود دکتر ابراهیم عرفانی در حوزه علم، ادب، فرهنگ، هنر، معماری و همچنین نویسندگان و مؤلفان کاشانی را به این کتابخانه تخصصی دانشگاه کاشان اهدا کرده است و کتابخانه مرکز آماده ارائه سرویس به عموم علاقه‌مندان و کاشان پژوهان است

وی استفاده از کتاب‌های موجود در این کتابخانه را برای عموم آزاد دانست و افزود: کتاب‌های موجود این کتابخانه امانتی نیست و علاقه‌مندان به کاشان و حوزه پژوهش می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را در محل کتابخانه مطالعه کنند.

مشهدی با بیان اینکه تعداد کتاب‌های این کتابخانه قرار است به همت واقف شروین عرفانی به پنج هزار جلد افزایش یابد اظهار کرد: در راستای استفاده بهینه دانش پژوهان این مرکز همچنین سعی دارد تا آثار نویسندگان کاشانی و کتاب‌های مربوط به کاشان  را در حوزه‌های مختلف تاریخ، فرهنگ، هنر و زبان، از نویسندگان خریداری و گردآوری کند.

وی از همه مؤلفان و ناشران منطقه کاشان خواست تا آثار خود را در حوزه شهرستان‌های  کاشان، آران و بیدگل و نطنز و پژوهشگران و مؤلفانی که کتاب‌ها و نسخه خطی را  می‌شناسند به این مرکز معرفی کنند و مرکز کاشان شناسی آمادگی دارد تا آثار مؤلفان و دارندگان کتاب‌های مربوط به حوزه فرهنگی کاشان را خریداری کند.

مشهدی افزود: از ده‌ها سال پیش تاکنون بارها ادارت دولتی و نهادهای فرهنگی ایده کتابخانه تخصصی کاشان شناسی را مطرح و بعضا کتابخانه‌هایی نیز تاسیس شده است  ولی چون زیر ساخت‌های لازم وجود نداشته این امر راکد مانده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکنون تمام زیر ساخت‌های لازم برای تاسیس کتابخانه کاشان‌شناسی اعم از برنامه‌ریزی، فضا، امکانات، تجهیزات، بودجه و نیروی انسانی در کنار پژوهشگران برجسته در دانشگاه کاشان فراهم آمده است لذا این مرکز افتتاح این کتابخانه را گام نخست در جهت ایجاد کتابخانه‌ای جامع می‌داند.

رئیس مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان ابراز امیدواری کرد: تا با این اقدام بتوان کتابخانه‌ای در خور توجه کاشان پژوهان برداشت.

کد خبر : ۳۳۹۹۶۰