خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم مالی با امیرعبداللهیان دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۹۵۳

فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف همکاری بین دو کشور وجود دارد که متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل تحولات داخلی مالی دچار رکود شده است

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر علوم جمهوری مالی که برای شرکت در اجلاس وزرای علوم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران به سر می‌برد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر خارجه در این دیدار ضمن اشاره به روابط خوب فیمابین گفت: فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف همکاری بین دو کشور وجود دارد که متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل تحولات داخلی مالی دچار رکود شده است و امیدواریم با استقرار صلح و ثبات شاهد استفاده از این ظرفیت‌های دو طرف برای توسعه بیشتر مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها باشیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالای موجود در جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های آموزش، فناوری، تحقیقات و علمی بر آمادگی طرف ایرانی جهت تبادل تجربیات، آموزش نیروی انسانی و گسترش فعالیت‌های درمانی و افتتاح دومین شعبه درمانگاه جمهوری اسلامی ایران در شهر تمبکتو تاکید کرد.

مانتایا تال وزیر علوم کشور مالی نیز ضمن ابلاغ سلام دولت و ملت جمهوری مالی به دولت و ملت ایران اظهار داشت: این اولین سفر من به جمهوری اسلامی ایران است و با دیدن کشورتان ذهنیت من کاملا در مورد توانمندی و ظرفیت‌های ایران دگرگون شد است.

وی گفت جمهوری اسلامی ایران کشوری توسعه یافته در همه زمینه‌ها خصوصا علمی و فناوری است و ما تاکنون از مساعدت‌های ایران در بخش‌های مختلف برخوردار شده‌ایم.

وی با اشاره به نابودی بخشی از آثار کتب تمدن اسلامی در شهر تمبکتو بدلیل درگیری‌های داخلی، خواستار مساعدت کشورمان در بازسازی و حفظ این آثار ارزشمند اسلامی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز