خبرگزاری کار ایران

اوج فعالیت سیاسی در سواحل خزر؛

امید به تایید گزینه‌ها در آستانه شانزده بهمن + جدول

از 9 حوزه انتخابیه استان مازندران، در 3 حوزه، هیچ اصلاح‌طلبی تایید نشده است و در 3 حوزه نیز اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شده‌اند. با این همه هنوز جریان اصلاحات چشم انتظار نتیجه بررسی صلاحیت‌ها مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شمال ایران، محل تولد بزرگترین استوانه‌های اصولگرایی بوده است. از برادران لاریجانی تا برادران ناطق نوری و بسیاری دیگر از چهره‌های اصولگرا زادگاهشان شهرهای سرسبز شمال ایران است. بدین ترتیب این سابقه اصولگرایی می‌تواند موجب شود تا در این دوره از انتخابات، اصلاح‌طلبان مازندران، قبل از انتخابات عرصه را به رقبای اصولگرای خود واگذار کنند.

در حوزه انتخابیه ساری، مرکز استان مازندران فعلا هیچ چهره اصلاح‌طلبی تایید نشده است اما اگر اصرار بر تهیه لیست حداقلی باشد ممکن است اصلاح‌طلبان با دو نامزد اصولگرای معتدل وارد مذاکره شوند.

در حوزه انتخابیه بابل یک نیروی اعتدالگرا تایید صلاحیت شده است و همه چهره‌های اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده‌اند.

در حوزه انتخابیه آمل، نیز هیچ اصلاح‌طلبی تایید نشده است که بدین ترتیب شرایط برای حضور اصلاح‌طلبان مهیا نیست.

در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدون‌کنار از گزینه‌های اصلی اصلاح‌طلبان کسی تایید نشده است اما یک گزینه نزدیک به اصلاح‌طلبان تایید شده است و ممکن است اصلاح‌طلبان در نهایت از وی حمایت کنند.

در حوزه انتخابیه بهشهر یکی از گزینه‌های مورد نظر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان تایید صلاحیت شده است و دست اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات خالی نیست.

در حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر نیز بعد از رد صلاحیت نامزدهای مورد نظر اصلاح‌طلبان، ظاهرا تصمیم بر آن است که از نماینده مستقل فعلی حمایت می‌شود تا اصولگرایان تندرو نتوانند از این حوزه وارد مجلس شوند.

در حوزه انتخابیه نور و محمود آباد نیز یک گزینه نزدیک به اصلاح‌طلبان تایید شده است اما در حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس همه اصلاح‌طلبان رد شدند و امکان رقابت برای اصلاح‌طلبان وجود ندارد.

در قائم‌شهر نیز یک نفر از گزینه‌های اصلاح‌طلبان باقی مانده است و اصلاح‌طلبان امیدوارند در روزهای آینده با تایید یکی دیگر از گزینه‌های اصلاح‌طلب یا اعتدالگرا بتوانند با حداکثر ظرفیت اصلاح‌طلبی در انتخابات شرکت کنند.

ایلنا

آرایش اصلاح طلبان در استان‌های دیگر را از لینک‌های زیر ببینید:

استان‌هایی که اصلاح طلبان در آن تایید نشده‌اند

استان همدان

استان چهارمحال و بختیاری

استان اصفهان

استان فارس

استان آذربایجان شرقی

استان خراسان رضوی

استان خراسان جنوبی

استان سیستان و بلوچستان

استان کرمان

استان اردبیل

استان مازندران

 

کد خبر : ۳۴۲۸۰۱