خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد تاکید کرد :

باسوادی کلید ورود به اندیشه‌ها و تمدن است

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۸۹۷

استاندار یزد در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان ، گفت: باسوادی کلید درهای ورود به اندیشه‌ها ، تجارب مختلف ، تمدن ، اعتقادات و دستاوردهای بشری است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان با حضور استاندار یزد ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد .

"سید محمد میرمحمدی" در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در رفع و ریشه کنی بی‌سوادی در استان ، گفت: اقدامات انجام شده در این زمینه در نوع خود قابل توجه است.

استاندار یزد با تاکید بر لزوم توجه به تعریف ریشه کنی بی سوادی در جامعه افزود : در حال حاضر هنگامی که 95 درصد افراد باسواد شوند، به آن ریشه کنی بی سوادی می گویند که در این میان نباید از تاثیر مهاجرت اتباع خارجی و جابجایی ها در آمارها غافل شد .

میرمحمدی ضرورت شناسایی افراد بی سواد در استان را یادآور شد و خاطر نشان کرد : البته نمی‌توان آمارهای مرتبط با بی سوادی را با قطعیت کامل ارائه داد زیرا همیشه بیسوادان پراکنده در روستاها و افراد غیربومی به عنوان باقیمانده بی سوادی  در جامعه وجود دارند .

وی روش به کار گرفته شده در شناسایی بی سوادان استان از طریق دانش آموزان و توزیع فرمت هایی به اولیای دانش آموزان همچنین همکاری دستگاه‌های مختلف برای شناسایی آن ها را روش موفقی خواند و بر باسواد شدن این افراد لازم التعلیم تاکید کرد.

عالی ترین مقام اجرایی استان اظهارداشت : خوشبختانه در حال حاضر در جامعه ، نگرش به باسوادی از حالت یک بعدی خارج شده و تنها به خواندن و نوشتن صرف اطلاق نمی شود که این نگرش ارزشمندی است .

میرمحمدی عنوان کرد : باسوادی کلید درهای ورود به اندیشه ها ، اعتقادات ، اتفاقات تاریخی و مجموعه مسائل بشری است که با این کلید می توان به سواد بهداشت و سلامت ، سواد اجتماعی ، سواد مذهبی  و تاریخی مجهز شد .

وی ادامه داد : در استان یزد در زمینه سواد آموزی در کنار آموزش خواندن و نوشتن ، به مسائل بهداشتی ، سلامتی ، درمانی و آموزش سواد اجتماعی نیز پرداخته می شود و دستگاه‌های مختلف در امر آموزش ، راهنمایی و برنامه ریزی هماهنگی خوبی دارند .

استاندار یزد ایجاد ابعاد مختلف در نگرش به سوادآموزی را فراهم کردن بستر مناسبی جهت افزایش فهم و درک  افراد از مسائل مختلف دانست و جدیت و تلاش مسئولان استان در این زمینه را خواستار شد.

میرمحمدی در پایان سخنان خود گفت : استان یزد در سال گذشته موفق شد در سطح کشور رتبه اول را در زمینه سوادآموزی کسب کند که نشان از تلاش مسئولان استان در سوادآموزی داشته و این مهم شایسته تقدیر و تشکر است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه " مرآت امین الرعایا " معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ،گزارشی از عملکرد سوادآموزی در استان ارائه کرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز